اگر ایران به سواحل آمریکا می‌رفت واکنش این کشور چگونه بود؟

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران حق دارد هر نوع موشکی را بر روی کشتی‌های خود مستقر کند
ایران حق دارد هر نوع موشکی را بر روی کشتی‌های خود مستقر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی به استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با مارتا راداتز، مجری شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا به استقرار نظامیان و تجهیزات آمریکایی در کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس واکنش نشان داد.
ظریف گفت: ما دلیلی برای نامیدن این محل به نام خلیج فارس داریم، این خلیج در کنار ما قرار گرفته است و ما حق داریم از خود دفاع کنیم. تصور کنید اگر ایران به سواحل کالیفرنیا یا فلوریدا می‌آمد. چه احساسی به شما دست می‌داد؟ چگونه با آن تعامل می‌کردید؟ آمریکا اقدام به ارسال ناوهای هسته‌ای به آب‌های ما و نزدیکی ما کرده است.

ناوگروه آمريكا در خليج فارس داراى 300 موشك تاماهاک است - اسپوتنیک ایران
ناوگروه آمريكا در خليج فارس داراى 300 موشك تاماهاک است

وزیر امور خارجه ایران هشدار داد: ما تفاوتی میان جنگ اقتصادی و جنگ نظامی قائل نیستیم. آمریکا درگیر جنگی علیه ما است و یک جنگ برای شرکت‌کنندگان در آن دردناک است. ما نظریه بسیار واضحی داریم که در یک جنگ کسی برنده نمی‌شود. در یک جنگ همه بازنده هستند و شکست برخی بزرگتر از شکست دیگران است.
این مقام عالیرتبه دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه افزود: زمانی که استفاده از زور مشروع باشد تمامی گزینه‌ها روی میز خواهد بود. چیزی که ما می‌گوییم این است که ما از خود دفاع می‌کنیم. دفاع از خود مجاز است. رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که درگیر یک جنگ اقتصادی با ایران شده و ما وظیفه داریم تا از خود در برابر جنگ اقتصادی دفاع کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала