اولین زن صدراعظم در تاریخ اتریش

© REUTERS / Lisi Niesnerبریجیت بیرلین اولین زن صدراعظم کشور است
بریجیت بیرلین  اولین زن صدراعظم کشور است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قاضی بریجیت بیرلین به عنوان صدراعظم موقت اتریش از سوی رئیس جمهور کشور منصوب شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اتریش، قاضی دادگاه قانون اساسی اتریش را به عنوان صدراعظم موقت اتریش منصوب کرد. در تاریخ اتریش او اولین زن صدراعظم کشور است، هرچند بطور موقت به انجام وظایف خود خواهد پرداخت.

بیرلین، دولت موقت را تا انتخابات زودتر از موعد پارلمان در ماه سپتامبر رهبری خواهد کرد.هم اکنون او باید کابینه وزیران را تشکیل بدهد که پس از تأیید رئیس جمهور فدرال سوگند یاد خواهد کرد.

صدراعظم جدید نام دو نفر را که در دولت موقت حضور خواهند داشت اعلام کرده است. معاون بیرلین به عنوان قاضی دادگاه قانون اساسی جایگزین او در این سمت خواهد شد.

وین - اسپوتنیک ایران
حمله به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

بیرلین 69 ساله حقوق‌دان است و در دادستانی وین کار می کرد. او دادستان کل وین بود. از سال 2003 معاون رئیس دادگاه قانون اساسی و از فوریه سال گذشته ریاست این نهاد را عهده‌دار بود.

صدراعظم اتریش پس از آنکه معاونش در پی نشر یک نوار ویدیویی و رسوایی فساد استعفا کرد، درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را داد. اپوزیسیون اتریش خواهان توقف کار ائتلاف حاکم و انتخابات زودهنگام شده بود.

اشتراخه در یک کنفرانس خبری رسما استعفایش را از معاونت صدارت اتریش و ریاست حزب راستگرای عوامی آزادی اتریش اعلام نمود.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش و رئیس حزب خلق اتریش و شریک ائتلافی اشتراخه در حکومت این کشور، استعفای وی را پذیرفت.

ویدئوی نشر شده از سال 2017 هاینس کریستیان اشتراخه را نشان می دهد که به یک زن اولیگارش روس در عوض حمایت از «حزب آزادی اتریش» در انتخابات، دریافت قراردادهای دولتی بزرگ را وعده می دهد.

الکساندر فان دیر بیلین نیز تایید کرد که در این کشور انتخاباتی جدید برگزار می گردد، اما زمان آن هنوز معلوم نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала