تصویب لایحه نظارت مخفی ارتش توسط مجلس استونی

© AP Photo / Liis Treimannتصویب لایحه نظارت مخفی ارتش توسط مجلس استونی
تصویب لایحه نظارت مخفی ارتش توسط مجلس استونی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس استونی علیرغم مخالفت رئیس جمهور اجازه نظارت مخفی را به ارتش این کشور داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی بالاترین مجلس قانونگذاری جمهوری استونی امروز اعلام کرد که مجلس این کشور علیرغم مخالفت کرستی کالیولاید، رئیس جمهور استونی، مجددا اصلاحات مربوط به قوانین سازماندهی نیروهای دفاعی که به ارتش اجازه انجام نظارت پنهانی را می‌دهد، تصویب کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به «ادعای ارضی» استونی

در اطلاعیه این سرویس مطبوعاتی آمده است: "53 نماینده مجلس برای تصویب اصلاحیه‌های قانون بدون تغییر آن رای مثبت دادند، 31 نماینده رای مخالف دادند. در مجموع 101 نماینده در مجلس کار می‌کنند."
در 20 فوریه پارلمان استونی اصلاحیه قانون سازماندهی نیروهای دفاعی را تصویب کرد که به موجب آن به ارتش برای تامین امنیت حق استفاده از اطلاعات شخصی موجود در پایگاه های دولتی، دولت های محلی و یا سایر اشخاص حقوقی، استفاده از داده‌های خصوصی و همچنین تکنیک‌های مخفی برای انجام نظارت مخفی را می دهد.
کالیولاید از تصویب این لایحه خودداری کرد و اعلام کرد که با مقررات قانون اساسی جمهوری استونی مخالف است و ممکن است حقوق بشر را نقض کند. او پیشنهاد کرد که نمایندگان مجلس با ایجاد تغییر در این لایحه، قسمت‌های ناسازگار با قانون اساسی را از آن حذف کنند.
لازم به ذکر است که اگر مجلس استونی لایحه‌ای را که توسط رئیس جمهور بازگردانده شده است را مجددا بدون تغییر تصویب کند، رئیس جمهور ملزم به تایید آن یا مراجعه به دادگاه دولتی برای بررسی تطابق لایحه با قانون اساسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала