قطر در نشست مکه شرکت مى كند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قطر در نشست مکه شرکت خواهد کرد
قطر در نشست مکه شرکت خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه قطر از حضور این کشور در نشست مکه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه قطر اعلام نمود که این کشور، برای نخستین بار پس از محاصره تقریبا دو ساله توسط کشورهای همسایه، در سطح بالایی در نشست کشورهای حوزه خلیج در عربستان سعودی شرکت خواهد کرد؛ دوحه عبدالله بن ناصر آل ثانی را به مکه خواهد فرستاد.

امضای توافق عملیات ناتو بین قطر و آمریکا در زمینه تشدید اوضاع حول ایران - اسپوتنیک ایران
امضای توافق عملیات ناتو بین قطر و آمریکا در زمینه تشدید اوضاع حول ایران

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی، رهبران کشورهای عربی و کشورهای منطقه خلیج فارس را روز پنجشنبه برای دو جلسه اضطراری در مکه در خصوص بررسی وضعیت حول ایران و حمله به اهداف سعودی که ایالات متحد در آن ردی از ایران را دیده است، گرد هم می‌آورد. نشست اعراب پیش از اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، در تاریخ 31 ماه مه در مکه برگزار خواهد شد. و همانطور که انتظار می رود، رهبران جهان عرب مسائل امنیتی منطقه‌ای و تشنج در روابط میان ایالات متحده و متحدانش در خلیج فارس از یک سو و ایران از سوی دیگر را مورد بحث قرار خواهند داد.
وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که "شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر، نماینده این کشور در نشست اضطراری مکه خواهد بود."
در آغاز ماه ژوئن 2017، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین با قطع روابط خود با قطر این کشور را به حمایت از تروریسم متهم نمودند. آنها تمامی روابط خود با قطر را متوقف نموده و این کشور را از نظر حمل و نقل در محاصره قرار دادند و از سرگیری روابط را منوط به تحقق شرایط خود از جمله بسته شدن کانال تلویزیونی "الجزیره"، در قطر دانستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала