بازگشت یاران احمدی نژاد از اوین

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بازگشت یاران احمدی نژاد از اوین
بازگشت یاران احمدی نژاد از اوین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اجرایی دولت و رئیس دفتر، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران از اوین به مرخصی آمدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، حمید بقایی، معاون اجرایی دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، به مناسبت فرارسیدن شبهای قدر و عید فطر از امروز به مرخصی آمد. همچنین اسفندیار رحیم مشایی هم از اوین به مرخصی آمده است.

احمدی نژاد بار دیگر خبر ساز شد + عکس - اسپوتنیک ایران
احمدی نژاد بار دیگر خبر ساز شد + عکس

بر اساس این گزارش، یکی از پرونده‌های مهم در سال 1396 پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد بود و طبق اعلام دادستانی تهران در کیفرخواست صادره نامبرده به چندین اتهام از جمله اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تبانی در انجام معاملات دولتی و… تحت تعقیب قرار گرفت که اکثر موارد آن در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.
پس از تأیید حکم بدوی پرونده حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و همچنین ابلاغ حکم صادره، محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی در 22 اسفند ماه سال 96 به زندان معرفی شد.
همچنین حمید بقایی 11 شهریور سال 97 نیز به اتهام توهین در شعبه 1059 دادگاه کیفری دو ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت محاکمه شد که پس از رسیدگی در این پرونده نیز به شش ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شد.
یکی از پرونده‌های جنجالی سال 97، پرونده اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس دولت دهم بود که حسب دستور قضائی بازپرس دادسرای عمومی تهران 26 اسفندماه سال 96 توسط مأموران پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.
رحیم مشایی 24 اسفندماه سال 96 با حضور مقابل سفارت انگلستان در تهران، حکم حمید بقایی معاون سابق احمدی‌نژاد را آتش زد.
دو جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات مشایی در شهریور سال 97 در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین غضنفرآبادی برگزار شد.
نهایتاً طبق اعلام اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، در سه فقره عنوان اتهامی، رحیم‌مشایی در اتهام اول دایر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس و در رابطه با تبلیغ علیه نظام به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و به اتهام توهین به مقامات قضائی به سبب انجام وظیفه به 6 ماه حبس محکوم شد و دو تن از مقامات قضائی از وی شکایت کردند.
مجموع حکم مشایی شش سال و شش ماه است و چنانچه این رأی مورد تأیید دادگاه تجدیدنظر قرار بگیرد، به موجب اجرای قانون، اشد مجازات و صرفاً پنج سال آن اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала