قطع خدمات لوکال بیت کوینز برای ایرانی ها

© AFP 2023 / George Freyبیت کوین
بیت کوین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلتفرم لوکال بیت‌کوینز دیگر به ایرانی ها خدمات نمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سایت لوکال بیت کوین (localbitcoins) یکی از مهم ترین مراکز خرید و فروش بیت کوین در سراسر جهان، ایران و کاربران ایرانی را به لیست تحریم خود اضافه کرد و از این پس لوکیشن ایران در localbitcoins.com در دسترس نمی باشد.

وکال بیت‌کوینز localbitcoins وبسایت خرید و فروش بیت کوین خدمات خود به ایرانی ها را قطع کرد. همچنین در زمان ورود به سایت در داخل ایران با پایمی مواجه می‌شود که کشور ایران را شناسایی نمی کند که حکایت از قطع خدمات این وبسایت برای ایرانی هایی دارد که در کار خرید  و فروش بیت کوین فعالیت دارند.

لوکال بیت‌کوینز این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد که با امنیت و آرامش خاطر اقدام به خرید و فروش بیت کوین نمایند و بسیاری از کاربران ایرانی نیز در این سایت ثبت نام کرده اند و سرمایه فعال دارند که با توجه به این خبر باید هرچه سریعتر دارایی خود را از این سایت خارج کنند.

دزدان از یک صرافی در برزیل تقاضا کردند به آنها بیت کوین بدهند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
صنعت بلاکچین و سرنوشت ارز دیجیتال در ایران

لوکال بیت کوینز (localbitcoins) که در بین معامله‌گران ایرانی ارز دیجیتال یک پلتفرم شناخته‌شده محسوب می‌شود، طبق مشاهدات چند روز گذشته از فعالیت کاربران ایرانی در وب سایت خود جلوگیری کرده است. این اقدام سوال‌برانگیز صرافی فنلاندی که با بستن آی‌ پی‌های ایران به وقوع پیوسته، نگرانی‌هایی درباره خرید بیت کوین و نگهداری آن در این پلتفرم به وجود آورده است.

یکی از کاربران ایرانی تلگرام اطلاع داد که مدیریت لوکال بیت‌کوینز نامه ای برای او فرستاد بدین مضمون که او می تواند بیت‌کوینزهای خود را از پلتفرم خارج کند اما نمی تواند دست به معاملات جدید بزند.خریداران و فروشندگان ایرانی همچنان در این صرافی فنلاندی فعالیت دارند و با استفاده از نرم‌افزارهای تغییردهنده آی‌ پی قادر به خرید و فروش در این پلتفرم هستند.

پلتفرم لوکال بیت‌کوینز یکی از محبوب ترین پلتفرم ها در ایران است. پیشتر گزارش شده بود که ایران و ونزوئلا در صدر فهرست رتبه‌بندی کشورها از نظر حجم معاملات بیت‌کوینزی قرار دارند.

ایران در سال 2015 در قالب توافقنامه هسته‌ای وین (برجام) پذیرفت که بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند و طرف دیگر مذاکرات یعنی کشورهای موسوم به 1+5 (شامل5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد+آلمان) نیز قبول کردند که در مقابل این اقدام ایران، تحریم‌های وضع‌شده علیه این کشور را لغو کنند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала