پيشنهاد ايران براى امضاى پيمان عدم تجاوز با كشورهاى خليج فارس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پيشتهاد ايران براى امضاى پيمان عدم تجاوز با كشورهاى خليج فارس
پيشتهاد ايران براى امضاى پيمان عدم تجاوز با كشورهاى خليج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت که کشورش سعی دارد روابط متعادلی را با کشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار کند و آماده است تا با آنها پیمان عدم تجاوز امضا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سفر به عراق و در دیدار با همتای عراقی‌اش، گفت: ایران پیشنهاد امضاء یک معاهده عدم تجاوز با کشور‌های حاشیه خلیج فارس را ارائه کرده است.

دولت ایران در کانال تلگرامی به نقل از سخنان نوشت: "پیشنهاد ایران برای امضای یک معاهده بدون تجاوز با کشورهای منطقه بر روی میز است."

ظریف گفت: تهران بهترین روابط ممکن را با کشورهای خلیج فارس می خواهد و هر گونه پیشنهاد برای گفتگو در مورد این موضوع و کاهش تنش ها را می پذیرد.

وی همچنین تاکید کرد که ایران در برابر هر جنگی، چه نظامی و چه اقتصادی با تمام توان از خود دفاع خواهد کرد.

او در ادامه افزود: هیچ زمانی توافق هسته‌ای را نقض نکردیم و اقدامات آمریکا با قطعنامه شورای امنیت در خصوص استفاده از زور تناقض دارد و ما با هرگونه تحرکی در راستای جنگ مقابله کرده و با قدرت و ایستادگی با آن روبه رو خواهیم شد.

در جریان این دیدار، حکیم، وزیر خارجه عراق هم گفت که کشورش به ایفای نقش میانجی در تنش رخ داده در منطقه خاورمیانه ادامه خواهد. محمد علی الحکیم تأکید کرد: ما مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم و کنار ایران قرار داریم و معتقدیم که تحریم اقتصادی ایران مفید نیست.

حکیم گفت: بغداد کنار ایران است و ما میانجیگر بین دو طرف خواهیم بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала