توزیع کاغذ روزنامه توسط وزارت ارشاد ایران

© AFP 2023 / Jean-Christophe Verhaegenتوزیع کاغذ روزنامه توسط وزارت ارشاد ایران
توزیع کاغذ روزنامه توسط وزارت ارشاد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سومین جلسه ی کمیته ی توزیع کاغذ مطبوعات که با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده تعیین شد تا 750 تن کاغذ میان 340 روزنامه و نشریه که درخواست خود را ارائه داده اند توزیع شود.

روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:
با توجه به موجودی برخی وارد کنندگان کاغذ و وجود درخواست های رسانه های متعدد (روزنامه و نشریه) بر اساس اولویت های موجود که که ابتدا روزنامه های سراسری، استانی و منطقه ای، سپس هفته نامه ها و ماهنامه ها را شامل می شود، قرار بر آن شد تا با 340 درخواست موافقت شده و با ارسال پیامک برای مدیران مسئول این رسانه ها اقدام به فرایند توزیع انجام شود.
با توجه به ورود محموله های جدید کاغذ در روز های آینده کمیته ی توزیع کاغذ با بررسی شمارگان واقعی و راستی آزمایی شمارگان اعلامی از چاپخانه ها دور دوم توزیع کاغذ را نیز شروع خواهد کرد.
در این جلسه اعلام شد که سهمیه های کاغذ رسانه ها از 750 تن کاغذ اعلامی از فردا یکشنبه 5 خرداد ماه در اختیار رسانه های اعلام شده قرار می گیرد.
این کمیته به منظور توزیع مناسب و شفاف کاغذ مطبوعات، سرعت بخشیدن به مسیر ورود کاغذ به کشور و رسیدگی به وضعیت رسانه هایی که به دلیل کمبود کاغذ در چاپ و روند کار آنها اخلالی بوجود آمده ایجاد شده.
شایان ذکر است علیرغم اینکه دولت دلار 4200 را برای کاغذ مطبوعات تامین کرده بود اما برخی وارد کننده ها با احتکار کاغذ و ایجاد بازاری نابسامان در آن موجب افزایش قیمت شدید کاغذ در بازار ایران شدند؛ که به دلیل این افزایش قیمت کاغذ، تعداد زیادی از روزنامه ها در ایران تیراژ خود را پاییین آورده بودند و حتی برخی نیز مجبور به متوقف کردن انتشار شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала