ایران تولید اورانیوم غنی شده را چهار برابر کرد

© AP Photo / Rick Bowmerایران تولید اورانیوم غنی شده را چهار برابر کرد
ایران تولید اورانیوم غنی شده را چهار برابر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران با وجود تنش با آمریکا نرخ تولید اورانیوم با غنای پایین را 4 برابر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران به نقل از مدیر سایت غنی‌سازی نطنز اعلام کرد: از امروز در پی مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی، تولید مواد غنی شده 3.67 درصد ایران به 4 برابر افزایش یافت. البته این موضوع به معنای افزایش غنای مواد و یا افزایش تعداد ماشینهای سانتریفیوژ و یا تغییر نوع سانتریفیوژها نیست بلکه با همین وضعیت فعلی ظرفیت تولید(سرعت تولید) این مواد 3.67 چهار برابر خواهد شد. این موضوع به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شده است.

وی همچنین دسترسی به "190هزار سو" برای ایران بسیار سهل و کاملا در دسترس دانست.

کمالوندی افزود: ظرفیت 4برابری امروز پیامی است به طرفهای مقابل. این ظرفیت با همین میزان سانتریفیوژ، قابل افزایش بیشتر هم هست. لذا دیری نخواهد بود که ما از سقف 300 کیلو مواد غنی شده 3.67 درصد عبور خواهیم کرد، پس بهتر است هرچه زودتر اقدامات لازم را طرفهای مقابل انجام بدهند. منظور اقداماتی است که شورای عالی امنتی ملی ایران به طرفهای برجام اعلام کرد تا اقدامات ضدبرجامی دولت امریکا و تحریمهای ظالمانه این کشور را جبران کنند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: نشانه هایی از عقب‌نشینی‌های امریکا در سیاست‌هایش دیده می‌شود. ملت مقاومت می‌کند و ظرفیت‌های بالقوه ایران نیز بی‌نظیر است و میتواند جزو 10 اقتصاد برتر دنیا باشد، هرچند الان تحت فشار هستیم.

ایران در پی اقدامات ضدبرجامی امریکا و عدم جبران خسارات ناشی از خروج امریکا از برجام توسط اروپا اعلام کرد که بخشی از تعهدات خود در برجام را با استفاده از حقوق برجامی خود در بندهای 26 و 36 و 37 این توافقنامه کاهش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала