ظریف: برای نجات برجام، جامعه جهانی اساسی باید اقدام کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevظریف: برای نجات برجام، جامعه جهانی اساسی باید اقدام کند
ظریف: برای نجات برجام، جامعه جهانی اساسی باید اقدام کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران بعد از سفرهای آسیای خود در توئیتر خود در ارتباط با حفظ برجام نوشت.

به گزارش اسپوتنیک محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتر خود نوشت: در پایان سفر آسیایی دو روزه- ترکمنستان، هند، چین و ژاپن- مذاکرات مفیدی با وزیر خارجه «کونو» و نخست وزیر «آبه» در توکیو و وزیر خارجه «وانگ یی» در پکن داشتم. جامعه جهانی و اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و شرکای ما باید تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات و نجات برجام از طریق اقدامات اقتصادی ملموس را افزایش دهند.
محمدجواد ظریف سفری دوره‌ای را آغاز کرد و در اولین مقصد این سفر به ترکمنستان رفت و از آنجا به دهلی‌نو و ژاپن سفر کرد و بعد از آن وارد پکن شد.


ظریف در پیامی دیگر در صفحه توئیتر خود نوشت: در حالی که تیم ب (بنیامین نتانیاهو، بولتون، بن زاید و بن سلمان) یک کاری انجام می‌دهند و دونالد ترامپ چیز دیگری می‌گوید، به نظر می‌رسد که آمریکا «نمی‌داند چه فکری کند». ما در ایران هزاران سال است می‌دانیم چه فکری بکنیم و از سال 1953 می‌دانیم درباره آمریکا چه فکری بکنیم و در برهه کنونی قطعا این چیز خوبی است.
این مطلب در پاسخ به توئیت ترامپ منتشر شده بود با این مضمون:«رسانه‌های اخبار جعلی با پوشش بسیار نادرست و متقلبانه خود درباره ایران، دارند به کشورمان آسیب می‌زنند. چنین پوششی، فریبکارانه، برگرفته از منابع ضعیف (ساختگی) و خطرناک است. لااقل ایران نمی‌داند که به چه چیزی فکر بکند و این شاید یک موضوع خیلی خوبی باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала