اعلام زمان تصمیم گیری هند در مورد خرید نفت ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هند،ایران،پرچم
هند،ایران،پرچم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات هندی گفتند که پس از پایان انتخابات هند در ماه جاری، در مورد خرید نفت از ایران، مطابق با منافع اقتصادی کشور خود تصمیم‌گیری خواهند کرد.

افتتاح سه شعبه بانکی در هند برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران - اسپوتنیک ایران
افتتاح سه شعبه بانکی در هند برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر مقامات هندی روز سه‌شنبه به ایران گفتند پس از پایان انتخابات هند در ماه جاری، در مورد خرید نفت از ایران، مطابق با منافع اقتصادی کشور خود تصمیم‌گیری خواهند کرد.
وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف، به منظور مذاکراتی در همین مورد با همتای هندی خود، سوشما سواراج، در دهلی نودیدار کرده است.
هند از ماه مه، به علت تجدید تحریم‌های آمریکا، واردات نفت خود از ایران را متوقف کرده است.
یک منبع دولتی خبر داد: وزیر خارجه (هند) در مورد خرید نفت از ایران، دوباره بر این موضع تاکید کرد که پس از انتخابات با در نظر گرفتن ملاحظات تجاری، امنیت انرژی و منافع اقتصادی هند، تصمیمی اتخاذ خواهد شد.
به دنبال تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا هشت کشور از جمله بطور موقت هند از اجرای این تحریم معاف شده بودند اما اخیراً کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала