اتریش: موضع آمریکا در قبال ایران تحریک آمیز است

© Sputnik / Alexej Druschinin /  مراجعه به بانک تصاویر اتریش: موضع آمریکا در قبال ایران تحریک آمیز است
اتریش: موضع آمریکا در قبال ایران تحریک آمیز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور اتریش موضع ایالات متحده در قبال ایران را تحریک آمیز نامید.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش موضع ایالات متحده نسبت به ایران را، تحریم های مجدد و تهدید اروپایی‌ها در صورت همکاری با تهران، تحریک آمیز دانست.

رئیس جمهور اتریش پس از گفتگو خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: بدون دلیل کافی، ایالات متحده از پیمان (برجام) خارج می شود. این کار به طور کلی اعتماد به این پیمان را به صورت جدی تضعیف می‌کند. این امر از دید اروپایی‌ها، به خصوص تحریک آمیز است زیرا که ایالات متحده پس از خروج از برجام، تحریم‌ها علیه ایران را بازگردانده و همزمان اعلام کرد تمامی شرکت‌های اروپایی که همکاری خود با ایران را می‌دهند مجازات خواهد نمود.

وی همچنین تاکید کرد که چنین اقداماتی به روابط بین الملل کمک نمی‌کند.

ایران در سالگرد خروج ایالات متحده از معاهده هسته ای در تاریخ 8 می اعلام کرد که برخی اقدامات خود در برجام را ، ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین، متوقف می‌کند. تهران می‌گوید که خود را در معرض محدودیت قرار نمی دهد.

ایران اعلام کرده است که اقدامات انجام شده مرتبط با نقض توافق هسته‌ای توسط ایالات متحده و اعمال تحریم علیه تهران توسط واشنگتن و همچنین عدم توانایی اعضای باقی مانده در توافق (آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه) در جهت حل مشکلات بوجود آمده است.

 در این راستا ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر این کشور اجرا نموده و مشکلات ناشی از اقدامات ایالات متحده را حل کنند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала