نماینده ایران: اخباری مبنی بر برنامه ریزی برای حمله به منافع آمریکا را رد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoنماینده ایران: اخباری مبنی بر برنامه ریزی برای حمله به منافع آمریکا را رد کرد
نماینده ایران: اخباری مبنی بر برنامه ریزی برای حمله به منافع آمریکا را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجید تخت روانچی، نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد، اطلاعاتی را که در آن تهران را متهم می کنند که برای حمله به منافع آمریکا برنامه ریزی می کند را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجید تخت روانچی، نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد گفت: همه اینها اطلاعات جعلی هستند که براساس یک دستورالعمل کوتاه مدت است که توسط افراد خاصی در واشنگتن دنبال می شود.

تخت روانچی در این خصوص به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «همان‌طور که می‌دانید سیاست فشار حداکثری و پیشنهاد مذاکره دو مقوله کاملاً ناسازگارند. آمریکایی‌ها نباید انتظار داشته باشند که ایران پیشنهاد آنها برای مذاکره تحت فشار را بپذیرد. دلیلش این است که سیاست فشار حداکثری مشکلات زیادی را برای مردم ایران ایجاد کرده است. ما نمی‌توانیم مذاکرات مبتنی بر فشار، ارعاب و تهدید را بپذیریم.»

وی در واکنش به شدت گرفتن تهدیدهای آمریکا علیه ایران طی هفته‌های اخیر گفت: «از نظر ما این فقط یک جنگ روانی است. ما هرگز در همسایگی خود بحران و درگیری ایجاد نمی‌کنیم زیرا هیچ‌کس به جز واشنگتن و برخی حکومت‌های خاص در منطقه از درگیری نفعی نخواهد برد.»

تخت روانچی در خصوص اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه اگر ایران اقدامی در منطقه صورت دهد با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد نیز تصریح کرد: «بهتر است خود ترامپ به چنین سؤالاتی جواب دهد. اما باید بگویم ما روابط فوق‌العاده‌ای با همسایگان خود داریم. ایران در منطقه خلیج فارس واقع شده است، نه در خلیج مکزیک. این سؤالات را باید از کسانی پرسید که از هزاران مایل آن‌طرف‌تر به منطقه ما آمده‌اند. ما از منافعمان در منطقه خودمان حفاظت می‌کنیم، ما به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس هستیم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала