ترکیه، فیسبوک را جریمه کرد

© AP Photo / Tony Avelarترکیه، فیسبوک را جریمه کرد
ترکیه، فیسبوک را جریمه کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای حفاظت از حریم خصوصی ترکیه، «فیسبوک» را به پرداخت جریمه نقدی 270 هزار دلاری محکوم کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، دولت ترکیه جریمه‌ای 270 هزار دلاری را برای فیسبوک درنظر گرفته تا این شبکه اجتماعی در جلوگیری از به خطر افتادن امنیت اطلاعات شخصی مردم این کشور کم‌کاری نکند. 

تصمیم اسرائیل برای دریافت مالیات از گوگل و فیسبوک - اسپوتنیک ایران
تصمیم اسرائیل برای دریافت مالیات از گوگل و فیسبوک

شورای حفاظت از حریم خصوصی ترکیه شبکه اجتماعی «فیسبوک» را به اتهام «نقض اطلاعات» به پرداخت جریمه نقدی یک میلیون و 650 هزار لیر ترکیه " معادل 270 هزار دلار" محکوم کرد. 

براساس این گزارش، مدیر بخش مهندسی فیسبوک از شناسایی "خطایی در آدرس آی پی آی که اجازه دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به عکس‌های کاربران این شبکه اجتماعی را می دهد" خبر داده است. در این راستا، شورای حفظ حریم خصوصی ترکیه تحقیقات رسمی را در این زمینه آغاز کرد.
نتایج این تحقیقات نشان داد که این خطای نرم افزاری در روزهای 13 تا 25 سپتامبر 2018 صورت گرفته و طی این مدت زمان علاوه بر عدم مداخله به موقع در آن، تدابیر فنی و اداری لازم نیز اتخاذ نشده است.
شورای حفظ حریم خصوصی ترکیه نیز در نتیجه تحقیقات خود طبق بند دوازدهم قانون حفاظت ازاطلاعات شخصی در فضای مجازی، شبکه اجتماعی فیسبوک را به اتهام عدم عمل به تعهدات خود در خصوص امنیت اطلاعات به پرداخت جریمه نقدی یک میلیون و 650 هزار لیر "270 هزار دلاری" محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала