مسکو تهران را به خودداری از اقدام بعدی در زمینه عدم اجرای تعهدات برجام دعوت می کند

© Sputnik / Ada Bagianمسکو تهران را به خودداری از اقدام بعدی در زمینه عدم اجرای تعهدات برجام دعوت می کند
مسکو تهران را به خودداری از اقدام بعدی در زمینه عدم اجرای تعهدات برجام دعوت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو با تفاهم و درک نسبت به تصمیم تهران مبنی بر تعلیق اجرای بخشی از تعهدات برجام برخورد می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، مسکو با تفاهم و درک نسبت به تصمیم تهران مبنی بر تعلیق اجرای بخشی از تعهدات برجام برخورد می کند. اما در عین حال روسیه، تهران را به خودداری از اقدام بعدی در زمینه عدم اجرای تعهدات برجام دعوت می کند. 
بیانیه اتحادیه اروپا نسبت به تصمیم تهران در خصوص برجام - اسپوتنیک ایران
بیانیه اتحادیه اروپا نسبت به تصمیم تهران در خصوص برجام
وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه ای اظهار داشت:" تهران را به خودداری از اقدامات بعدی در زمینه عدم اجرای تعهدات در قبال برجام دعوت می کنیم و از تمام کشورهای عضو برجام می خواهیم تا به وظایف خود در چارچوب این توافق وهمچنین سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها مطابق با توافقات همه جانبه بخصوص ارتقای راکتور اراک عمل کنند
شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. یک سال بعد، ایران اعلام نمود که به زودی به دلیل خروج یک ساله آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجام را اجرا نخواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала