آمریکا دو بمب افکن دیگر بی-52 را در خلیج فارس مستقر نمود

© AP Photo / Chief Mass Communication Specialist Christopher Delano/U.S. Navyآمریکا دو بمب افکن دیگر B-52X در خلیج فارس مستقر نمود
آمریکا دو بمب افکن دیگر B-52X در خلیج فارس مستقر نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا دو بمب افکن مشابه که قادر به حمل 20 موشک کروز دوربرد می باشند را به منطقه خلیج فارس ارسال نموده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینترفکس، آمریکا در ادامه تهدید تحریم علیه ایران، دو بمب افکن دیگر B-52H (بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس) را به پایگاه هوایی العدید در قطر ارسال نمود. 
تهدید آمریکا علیه ایران با اعزام بمب افکن به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
تهدید آمریکا علیه ایران با اعزام بمب افکن به خاورمیانه
پیش از این، آمریکا دو بمب افکن مشابه که قادر به حمل 20 موشک کروز دوربرد می باشند را به این منطقه ارسال نموده بود. این بمب افکن ها از پایگاه هوایی استراتژیک نیروی هوایی ایالات متحده بارکسدال در لوئیزیانا به خلیج فارس ارسال شده است. 
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: "در پاسخ به تهدیدها (از سوی ایران)، ایالات متحده گروه نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و گروه بمب افکن را در منطقه به مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده به خاورمیانه اعزام کند".

گفتنی است، روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала