ایران در صورت ادامه فشارها، مجبور به اخراج مهاجران افغان می شود

© AFP 2023 / Atta Kenareایران در صورت ادامه فشارها، مجبور به اخراج مهاجران افغان می شود
ایران در صورت ادامه فشارها، مجبور به اخراج مهاجران افغان می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از عراقچی، اگر درآمدهای ایران کم شود ممکن است از برادران و خواهران افغان بخواهیم ایران را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما در تاریخ ۱۸اردیبهشت، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در خصوص خروج ایران از برجام گفت: ، با اشاره به این که ایران «خروج مرحله به مرحله از برجام را در دستور کار دارد» اروپا را به‌روشنی تهدید کرد که این احتمال هست ایران در صورت ادامه فشارها از سکونت افغان‌ها در خاک خود جلوگیری کند. 

بیانیه اتحادیه اروپا نسبت به تصمیم تهران در خصوص برجام - اسپوتنیک ایران
بیانیه اتحادیه اروپا نسبت به تصمیم تهران در خصوص برجام

وی در ادامه افزود: در صورت اخراج افغان‌ها و مهاجرت آنها به کشورهای دیگر، بحران مهاجرت غیرقانونی به اتحادیه اروپا بار دیگر می‌تواند تشدید شود. اروپایی‌ها بعد از بحران مهاجرت سوریه نگرانند موج جدیدی ازهرجایی صورت بگیرد، ۳میلیون افغان درایران هستند.

عراقچی در پایان تصریح کرد: اگر درآمدهای ما کم شود ممکن است از برادران و خواهران افغان بخواهیم ایران را ترک کنند. اینکه کجا بخواهند بروند انتخاب با خودشان است.

شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. یک سال بعد، ایران اعلام نمود که به زودی به دلیل خروج یک ساله آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجام را اجرا نخواهد نمود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала