اعزام بمب افکن های استراتژیک بی ـ 52 آمریکا به خلیج فارس

CC BY 2.0 / Ronnie Macdonald / Boeing B-52H Stratofortress 8هواپیماهای ناوگان استراتژیک آمریکا از دور خارج می شوند
هواپیماهای ناوگان استراتژیک آمریکا از دور خارج می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون امروز در شرایط تهدیدات آمریکا علیه ایران دو فروند بمب افکن استراتژیک B-52H Stratofortress را به پایگاه العبید قطر اعزام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع مطلع، بمب افکن های آمریکا که قادر به حمل موشک های دوربرد تاماهاک هستند از پایگاه هوایی بارکسدیل(واقع در ایالت لوئیزانا) پرواز کرده و در سر راه خود در بریتانیا سوخت گیری کرده اند. 
بر اساس گزارش های رسیده، روز یکشنبه گذشته، جان بولتون مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد واشنگتن برای مقابله با سیاست ایران در خاورمیانه بمب افکن هایی را مستقر کرده و گروه ضربتی به جلوداری ناو هواپیمابر "آبراهام لینکلن " را به منطقه اعزام می کند. 
اکنون این گروه ضربتی در دریای مدیترانه به سر می برد.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه سال گذشته ، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبرسال گذشته اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала