ساخت ربات پلیس برای جاده های آمریکا+ ویدیو

© Sputnik / Alexander Ovcharovساخت یک ربات پلیس جاده ای در آمریکا
ساخت یک ربات پلیس جاده ای در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مهندس آمریکایی رباتی طراحی کرده است که می تواند در جادهها مدارک رانندگان را بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک مهندس به نام روبین برور از موسسه تحقیقاتی غیر انتفاعی آمریکایی "اس آر ای اینترنشنال" نمونه اولیه ای از ربات ساخته است که می تواند جایگزین افسر گشت در زمان بررسی اسناد راننده در جاده ها شود.

این ربات بر روی یک میله تلسکوپی در سمت چپ خودرو گشت پلیس نصب می شود و پس از اینکه افسر پلیس ماشینی را متوقف می کند تا مدارک راننده را بررسی کند، نوار تلسکوپی رو به جلو حرکت می کند تا ربات را به پنجره ی راننده برساند. در این حالت، دستگاه برای جلوگیری از تلاش راننده برای فرار، مانعی را در پایین خودرو قرار می دهد. افسر پلیس با استفاده از صفحه نمایش و دوربین با راننده ارتباط برقرار می کند در این ربات یک اسکنر برای اسناد و یک چاپگر نیز قرار داده شده است.

با توجه به گفته های برور، استفاده از این ربات به جای ارتباط مستقیم بین افسر گشت و راننده، احتمال وقوع درگیری را کاهش می دهد و همچنین در شرایطی که یک جنایت کار مسلح در ماشین قرار داشته باشد به خاطر ارتباط نداشتن مستقیم بین افسر و راننده از افسر محافظت می کند.

بر طبق اطلاعات ارائه شده از سوی خالق ربات، سالانه در حدود 100 راننده و افسر پلیس در جاده های ایالات متحده در نتیجه چنین درگیری ها جان خود را از دست می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала