گزارش و تحلیل

مشت فلسطینی نمونه خروار ایرانی

© Fotolia / Borna Mirahmadianمشت فلسطینی نمونه خروار ایرانی
مشت فلسطینی نمونه خروار ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش تند فلسطینی ها در قبال اسرائیل باز هم منجر شد که اسرائیلی ها مجبور شوند پس از دو روز درگیری به دنبال آتش بس باشند و این کشور و آن کشور را واسطه کنند تا فلسطینی ها آتش بس را قبول کنند.

برای آنهایی که شرایط فلسطینی ها و اسرائیلی ها را نمی شناسند بد نیست اول توضیح دهم که نوار و یا باریکه غزه یک باریکه 360 کیلومتر مربعی است که 41 کیلومتر طول دارد و عرض آن میان شش تا دوازده کیلومتر است.
یعنی کلا چیزی حدود نصف مساحت شهر تهران با عمق بسیار کم.
فقط برای اینکه متوجه شوید که طول کل باریکه غزه چه قدر است باید توجه داشته باشید که خیابان ولیعصر تهران حدود 18 کیلومتر طول دارد یعنی سر تا ته غزه به اندازه تقریبا دو برابر میدان راه آهن تا میدان تجریش تهران است.
عرض غزه هم در محدوده باریک تقریبا به اندازه طول خیابان جمهوری تهران و در عریض ترین قسمت حدود طول بزرگراه صیاد شیرازی است.

اسرائیل ۲۰۰ هدف در نوار غزه را موشک باران کرد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل ۲۰۰ هدف در نوار غزه را موشک باران کرد
حال چندین سال است که اهالی غزه با شدیدترین تحریم های ضد بشری مواجه هستند و دور تا دور غزه از یک طرف توسط اسرائیلی ها و از طرف دیگر توسط مصری ها و به دستور اسرائیلی ها کاملا بسته شده و به ندرت اجازه ورود کالا به این باریکه صادر می گردد.
آب و برق و همه امکانات اولیه زندگی هم توسط اسرائیلی ها به صورت سلیقه ای تامین می گردد.
مردم غزه بسیار مستضعف و فقیر می باشند و به جز کمک های دیگر کشورها هیچ منبع در آمدی که بتوانند روی آن حساب کنند ندارد.
علیرغم همه این شرایط می بینیم وقتی که اسرائیل به آنها حمله می کند آنها به یکباره چندصد موشک ظرف دو روز بر سر اسرائیل می ریزند.
توجه داشته باشید وقتی که ما از اسرائیل صحبت می کنیم یعنی آمریکا یعنی حمایت کل جهان، وقتی هم از فلسطینی ها صحبت می کنیم یعنی فقط حمایت ایران و جبهه مقاومت.
بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل از حمایت مطلق ایالات متحده برخوردار است و تسلیحاتی در اختیار آن است که حتی در اختیار دیگر همپیمانان ایالات متحده مانند عربستان سعودی و یا امارات و یا… وجود ندارد.
مدرن ترین تسلیحات ضد موشکی آمریکا هم در اسرائیل نصب شده و اسرائیلی ها خود مدعی هستند که حتی سیستم های بسیار پیشرفته تر را خود تولید کرده اند.
اما با این حال موشک های دست ساز فلسطینی می تواند همه جای اسرائیل را هدف قرار دهد.
ایران در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
حمله ایران به نیروهای آمریکایی در تنگه باب المندب و خلیج فارس؟
علیرغم سالها فشار و تحریم وجنگ و نامردی آنهایی که خود را برادر فلسطینی ها می دانند؛ نه اسرائیل توانسته در این فضای کوچک کاری را پیش ببرد و نه فلسطینی ها زیر بار زورگویی اسرائیل رفته اند.
در میان مردم فلسطین هم برخی هستند که هم خود را باخته اند و هم به عوامل اسرائیل تبدیل شده اند اما همه اینها نتوانسته روی اراده این ملت تاثیر بگذارد.
حال بد نیست آمریکایی ها نیز به این مساله توجه داشته باشند که اگر ملت مظلوم فلسطین با این امکانات ناچیز توانسته این قدر در مقابل اسرائیلی ها مقاومت کند و آنها را به زانو در بیاورد آیا توقع دارند بتوانند ایران را با این عظمت و اقتدار شکست دهند؟
متاسفانه سالهاست برخی خودباختگان در ایران تصور می کنند که آمریکا چنین است و چنان.
قصد بنده این نیست که بخواهم بگویم که آمریکایی ها ضعیف هستند اما بحث این است که بگویم ایرانی ها آنقدر خار و ذلیل نیستند که آمریکایی ها و عوامل آنها تلاش دارند در اذهان جا بیاندازند.
بر کسی پوشیده نیست که هر آنچه امکانات تسلیحاتی امروزه در اختیار مردم فلسطین است از طرف جبهه مقاومت و ایران با سختی های فراوان تامین می شود و در مقابل هر آنچه در اختیار اسرائیل است با راحتی فراوان توسط ایالات متحده و متحدین اش تامین می گردد.
اگر محاصره اقتصادی مردم غزه که هیچ امکاناتی ندارند تا به حال جواب نداده پس قطعا محاصره اقتصادی مردم ایران که از هزاران برابر بیشتر امکانات خدادادی برخوردار هستند جواب نخواهد داد.
قطعا اگر فلسطینی ها توانایی زدن یک مشت موشک را دارند ایرانی ها توانایی زدن یک خروار موشک را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала