گزارش و تحلیل

خطر ادامه روند تحریم های ایران بر جهان

اشتراک
علیرغم اینکه مردم ایران امروزه با شدید ترین فشارها و تحریم های غیر انسانی در تاریخ بشریت مواجه می باشند برخی مقامات در ایالات متحده هنوز هم تهدید می کنند که تحریم های شدید تری را بر علیه مردم ایران اعمال کنند، تحریم هایی که شاید به نظر آید مردم ایران باید آن را تحمل کنند اما در آینده کل جهان با نتایج آن مواجه خواهد شد.

گویند آب از سر که بگذرد چه یک وجب چه صد وجب، دیگر آب از سر ایرانی ها گذشته و فرقی به حالشان نمی کند که تحریم ها افزایش یابد یا نه.
طی چند دهه اخیر تصمیمات سیاسی مقامات آمریکایی نشان داده که سیاست های ایالات متحده به هیچ وجه به نفع کشورها و ملت ها نبوده و برخی افراد که در این کشور در جایگاه قدرت می باشند بر مبنای سیاست های ماکیاولیستی و شیطان پرستی سیاست های خود را پیش می برند و باور دارند چون ثروت و قدرت دست آنها است پس می توانند هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند و از هر قانونی تخطی نمایند.
تاریخ بشریت نشان داده که هر گاه برخی با این تفکر در جهان بر یک کشور تسلط پیدا می کنند می توانند فجایع انسانی به بار آورند.

پیش بینی شکست تلاش آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران - اسپوتنیک ایران
پیش بینی شکست تلاش آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران
شاید هنوز نتایج جنگ جهانی دوم و حس اقتداری که بر برخی رهبران وقت کشورهای قدرتمند مانند هیتلر تسلط یافته بود را هنوز به یاد داشته باشند و به یاد داشته باشند که تفکر نازی ها چه بلاهایی سر جهان و بشریت آورد.
نازی ها چه می گفتند؟
مدعی بودند که نژاد برتر هستند و منافع آنها از همه بالاتر است و بقیه کشورهای جهان باید طبق خواسته آنها عمل کنند و هر کشوری که از اطاعت از آنها سر باز بزند را با قدرت نظامی سرکوب کنند.
آنها باور داشتند چون قدرت و ثروت در اختیار دارند پس می توانند هر کاری می خواهند انجام دهند و به هیچ کس جواب پس نمی دهند و همه توافق ها و معاهده های بین اللمللی را می توانند زیر پا بگذارند.
آیا این ادعاها برایتان آشنا نیست؟
بی چهار (بنیامین نتانیاهو، بن سلمان، بن راشد و بولتون) آنگونه که آقای ظریف از آنها نام برد امروزه تلاش دارند جهان را وارد مرحله جدیدی از تنش ها کنند که هی تفاوتی با شرایط جهان در دوران جنگ جهانی دوم ندارد.
آقای ترامپ هم که بازیچه بی چهار و داماد اش شده و آقای پمپئو هم مجری دستورات بی چهار.
هشدار جدید ایران به آمریکا - اسپوتنیک ایران
هشدار جدید ایران به آمریکا
مردم ایران چهل سال است که در مقابل تحریم های ایالات متحده مقاومت کرده اند و هفت رئیس جمهوری ایالات متحده آمدند و رفتند و انواع و اقسام تهدید ها را نثار مردم ایران کردند اما همه رفتند و ایران نه فقط ماند بلکه قویتر و مقتدر تر از قبل شد.
نکته اصلی در این است که این تحریم های ایالات متحده می تواند بدعتی باشد که این کشور بر علیه دیگران نیز در آینده اعمال کند.
مشاهده می کنیم امروزه آمریکا از سلاح دلار به عنوان سلاحی در قبال همه کشورهایی که با آن از نظر سیاسی مخالف هستند استفاده می کند.
در صورتی که ایالات متحده بتواند تحریم های جدید خود بر علیه ملت ایران را اعمال کند و جهان هیچ واکنشی به آن نشان ندهد قطعا آمریکا در آینده جری تر خواهد شد و همانگونه که دلار و نفت را به اسلحه تبدیل کرد این تحریم ها را به اسلحه ای برای استفاده بر علیه دیگران تبدیل خواهد کرد.
همین که برخی کشورهای جهان در زمینه تحریم های نفتی ایران با ایالات متحده همکاری کردند مشاهده کردیم که آمریکا از همان سلاح بر علیه ونزولا استفاده کرد.
همین که برخی کشورهای جهان در زمینه تحریم های بانکی با آمریکا بر علیه ایران همکاری کردند مشاهده کردیم که آمریکا از همین ابزار بر علیه دیگر کشورها مانند روسیه و چین و… استفاده کرد.
پس باید توجه داشته باشیم که اگر کشورهای جهان در مقابل ایالات متحده در تحریم های جدید بر علیه ایران سر خم کنند قطعا این کشور تشویق خواهد شد از این ابزار بر علیه آنها نیز استفاده کند.
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
سخنان ظریف درباره احتمال درگیری نظامی ایران و آمریکا
کما اینکه مشاهده می کنیم چون کشورهای جهان نسبت به خروج ایالات متحده از معاهده های بین المللی هیچ واکنشی نشان ندادند آمریکایی ها تشویق شدند هم از برجام یه نه فقط یک توافق بین المللی است بلکه مصوبه شورای امنیت می باشد خارج شوند و هم اینکه دیگران را تحت فشار قرار دهند تا مصوبه شورای امنیت را نقض کنند.
مضاف بر این آمریکایی ها تشویق شدند تا نه فقط از دیگر معاهدات بین المللی که می توانست امنیت بشر (مثل توافق های هسته ای و موشکی با روسیه) و حتی وجود انسان روی کره زمین (مانند معاهدات مربوط به آب و هوا و حفظ محیط زیست) خارج شوند بلکه دیگران را تحت فشار قرار دهند تا طبق خواسته آنها عمل کنند.
این رویه خطری است که امروزه نه فقط ایران را تهدید می کند بلکه کل بشر و انسانیت را تهدید می کند و قطعا ادامه آن می تواند منجر شود به یکباره مجددا جنگ جهانی برپا گردد، جنگی که دیگر مانند جنگ جهانی دوم به یک سری مناطق محدود نمی شود بلکه به دلیل وجود تسلیحات هسته ای می تواند منجر به نابودی کل جهان و بشریت گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала