چه دارو هایی برای حجاج ممنوع است؟

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeچه دارو هایی برای حجاج ممنوع است؟
چه دارو هایی برای حجاج ممنوع است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده پلیس فرودگاه های ایران اطلاع داد که عدم آگاهی از قوانین سخت گیرانه عربستان درخصوص داروهای ممنوعه و حمل مواد مخدر چالش هایی را برای حجاج ایجاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،سردار حسن مهری به اهمیت کلاسهای آموزشی در آستانه اعزام به این سفرمعنوی اشاره کرده و بیان داشت: اطلاعاتی که توسط سازمان حج و زیارت و سایر دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود، کمک خواهد کرد که در طول این سفر از زمان شروع اعزام به سرزمین وحی، در طول مناسک حج و حتی هنگام مراجعت به کشور ایران، مشکلی نداشته باشیم.
مهری در خصوص وابستگی برخی از زائران به داروهای ممنوعه، خاطر نشان کرد: زوار قبل از اعزام به کشور عربستان باید نسبت به معالجه خود اقدام کنند تا برای آنها در آن کشور مشکلی به وجود نیاید زیرا هیچگونه امکانات درمانی در این زمینه توسط کشور عربستان به آنها ارائه نخواهد شد.
این مقام ارشد انتظامی به ۱۰ قلم داروی ممنوعه اشاره و بیان کرد: قرصهای ترامادول، متادون، آمپولهای مرفین، قرصهای کدئین‌دار و شربتهای مربوطه جزء داروهای ممنوعه بوده و هرگونه حمل و نگهداری آنها در کشور عربستان مجازات سنگینی دارد.
وی افزود: اگر زائری برای بیماری، داروی خاصی مصرف می‌کند باید ضمن هماهنگی پزشک سازمان حج، نسخه خود را به همراه داشته تا در فرودگاه با مشکلی مواجه نشود.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: برخی از داروهای گیاهی مانند شیرین بیان شباهت زیادی به موادمخدر دارند لذا زائران باید از همراه آوردن آنها خودداری کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала