گفتگوی محرمانه آمریکا و ژاپن با محوریت ایران

© Photo / Official Website of the Prime Minister of Japan and His Cabinetگفتگوی محرمانه آمریکا و ژاپن با محوریت ایران
گفتگوی محرمانه آمریکا و ژاپن با محوریت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در کاخ سفید دیدار داشته و در خصوص تحریم نفت ایران صحبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز نوشت:ویلیام هگرتی، سفیر آمریکا در ژاپن در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران اطلاع داد که ترامپ و آبه درباره «تمایل دو کشور در خصوص اینکه ایران تغییر رویه داده و مسیر صلح‌جویانه‌تری را دنبال کند» رایزنی کردند.
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته بیان داشت که کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند و افزود عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین نمایند.
تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала