کارزار آمریکایی علیه ایران با استفاده از نفت

© Sputnik / Valeriy Melnikovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا: ممنوعیت واردات نفت ایران بخشی از کارزار ضد ایرانی آمریکاست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس کوتاه مدت مطبوعاتی اعلام نمود که روسیه، قصد آمریکا در رابطه با ممنوعیت کامل واردات نفت ایران را به عنوان بخشی از کارزار جهانی ضد ایرانی تلقی می کند.

وی در ادامه گفت:«این اقدام فقط بخشی از تحریم های ضد ایرانی نیست، بلکه  بخشی از اقدامات جهانی علیه ایران و سیاست آمریکا نسبت به این کشور است. همانطور که برهمگان آشکار است، این موضوع، هم جنبه های سیاست داخلی ایران و هم فعالیت جهانی این کشور را در برمی گیرد. ایالات متحده سعی می کند تمام راه ها را برای رهبری ایران مسدود سازد».

دهقانی : همه کالاهای مصرفی آمریکایی در ایران می تواند با محدودیت مواجه شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
احتمال تحریم تمامی کالاهای آمریکایی در ایران

زاخارووا  یاداور شد که روسیه بارها از غیرمجاز بودن وضع تحریم های یکجانبه سخن گفته است. شورای امنیت سازمان ملل متحد این نوع تحریم ها را قبول ندارد. این تحریم ها، تحت فشار قراردادن زورگویانه و آشکار یک کشور مستقل است. موضع روسیه بلاتغییر می ماند و این اقدام واشنگتن را به عنوان استراتژی ضد ایرانی بررسی می کند».

کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала