درخواست روزنامه نگاران روس از نامزد پیروز در انتخابات اوکراین

© Photo / Facebook/ Cyril Vyshinskyدرخواست روزنامه نگاران روس از نامزد پیروز در انتخابات اوکراین
درخواست روزنامه نگاران روس از نامزد پیروز در انتخابات اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نگاران روس به ولادیمیر زلنسکی، نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین نامه نوشته و از وی درخواست کردند کریل ویشینسکی ، رئیس شعبه خبرگزاری روسی ریانووستی در این کشور را آزاد کند.

 

چرا عکس خبرنگار روس زندانی در اوکراین روی جلد مجله «تایم» نیست+ عکس - اسپوتنیک ایران
چرا عکس خبرنگار روس زندانی در اوکراین روی جلد مجله «تایم» نیست+ عکس
به گزارش اسپوتنیک، در این نامه یادآوری می شود که ویشینسکی از 15 ماه مه سال گذشته در بازداشت به سر می برد و طی تمام این مدت فقط به خاطر انجام شرافتمندانه وظایف شغلی خود به عنوان روزنامه نگار به خیانت به دولت متهم شده است".
نویسندگان درخواست از نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین خاطرنشان می سازند:" ما می گوییم رسانه ها باید از حداکثر آزادی برخوردار باشند. آنچه برای کریل رخ می دهد نقض موازین عمومی اروپایی و حقوق بشر و روزنامه نگار است. شمار را بع توجه به وضع کریل و انجام هر کاری که از دستتان بر می آید برای آزادی هرچه زودتر وی فرا می خوانیم".
ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه مه سال گذشته به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دنباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала