آمریکا معافیت خریداران نفت ایران را لغو می کند

© AFP 2023 / Mladen Antonovآمریکا معافیت خریداران نفت ایران را لغو می کند
آمریکا معافیت خریداران نفت ایران را لغو می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن قصد ندارد معافیت نفتی کشورهای وارد کننده نفت ایران را تمدید کند.

نفت کش ایران - اسپوتنیک ایران
صادرات نفت ایران به پائین ترین سطح خود رسید
به گزارش اسپوتنیک، رویترز گزارش داد که آمریکا قرار است تا روز دوشنبه (امروز) اعلام کند که تمامی خریداران نفت خام ایران باید واردات نفت خود را در مدت کوتاهی متوقف کنند و در غیر این صورت با تحریم‌هایی مواجه خواهند شد.

روزنامه واشنگتن پست تأیید کرد که دولت آمریکا معافیت‌های تحریم‌های نفتی را که به برخی از وارد کنندگان نفت ایران در سال گذشته اعطا کرده بود، فسخ می‌کند.

رویترز در ادامه نوشت؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در چند هفته گذشته به وضوح خواسته خود را مبنی بر خاتمه بخشیدن به معافیت‌ها اعلام کرده است و جان بولتون، مشاور امنیت ملی وی نیز در حال کار کردن بر روی این موضوع است.

رویترز افزود: ستون نویس واشنگتن پست به نقل از دو مقام وزارت امور خارجه که از آن‌ها نام نبرد گفته است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه "مانند دوم ماه مه (سال گذشته) اعلام خواهد کرد که وزارت امور خارجه به کشورهایی که در حال حاضر نفت خام یا مایع ایران را وارد می‌کنند معافیت نخواهد داد".

دولت آمریکا سال گذشته به دلیل "جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی" به هشت کشور خریدار نفت خام ایران معافیت از تحریم‌های نفتی را اعطا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала