تلاش عراق برای کاهش تنش بین ایران و عربستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تلاش عراق برای کاهش تنش بین ایران و عربستان
تلاش عراق برای کاهش تنش بین ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های دولتمردان عراق برای تنش‌زدایی بین ایران و عربستان خبر داد.

امکان آشتی ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
امکان آشتی ایران و عربستان
به گزارش اسپوتنیک حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه برخی از مناطق در دنیای اسلام، مناطقی هستند که احتمال شعله‌ور شدن بحران از آنها وجود دارد، گفت: یکی از این مناطق کشور عراق است، دولت بغداد می‌داند اگر در آینده‌ای نزدیک بین ایران و عربستان تنش‌زدایی انجام نشود ممکن است بحرانی از دل این کشور شعله‌ور شود.
وی با تأکید بر اینکه عراقی‌ها در دوران تحولات خود هستند و می‌دانند که امنیت‌ برای آنها به چه‌میزان بااهمیت است، ادامه داد: به همین دلیل است که تنش‌زدایی بین ایران و کشورهای عربی در عراق امروز تبدیل به یک راهبرد شده است.
نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است دولتمردان عراقی در سفرهایی که به ایران و عربستان داشته‌اند همواره بر تنش‌زدایی بین دو کشور تأکید داشته‌اند و تلاش دارند نقش میانجی را بازی کنند.
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت‌ امور خارجه باید راهبری تنش‌زدایی با اعراب را در پیش بگیرد و برای آن مأمور تعیین کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در عربستان نیز رگ‌هایی از راهبرد تنش‌زدایی با ایران دیده می‌شود، بهترین فرصت است تا وزارت امور خارجه دراین‌باره نقش فعالی را ایفا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала