واکنش کاربران ایرانی به هجوم ملخ ها

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کاربران ایرانی به هجوم ملخ ها
واکنش کاربران ایرانی به هجوم ملخ ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی، پس از سیل، هم اکنون نگران هجوم ملخ ها از عربستان به 6 استان ایران هستند.
به گزارش اسپوتنیک، هجوم چند صد میلیونی ملخ‌های پرنده عربستانی به ایران تهدید جدیدی برای محیط زیست است. دسته‌های ملخ‌های پرنده با پرواز از شبه جزیره عربستان به جنوب ایران به ویژه به استان هرمزگان رسیده اند و 6 استان ایران را با تهدید رو به رو می کنند. مقامات ایرانی سعی دارند تا از ورود آنها به اراضی و باغات کشاورزان خودداری کنند.
در این راستا کاربران شبکه های اجتماعی به این حادثه نگاه های متفاوتی دارند. کاربری به شوخی می نویسد: ما پیاز و سیب زمینی صادر میکنیم. در عوضش از اونور ملخ وارد می شود. 
کاربری به نام "گرین ریپورتس" در این خصوص در توئیتر خود از خطرات هجوم مخل ها می نویسد: " چند نکته درباره هجوم  ملخ ها هجوم ملخ‌ها ‌در50 سال اخیر بی‌سابقه است. ملخ‌ها از ‌عربستان ‌‌و شمال آفریقا به کشورمان می‌آیند. ملخ‌های دریایی ‌7تا8سانت‌ قد می‌کشند و عمرشان ‌حدود‌4ماه است. ملخ‌ها ‌هرروز حدود 250کیلومتر پروازمی‌کنند، باد موافق باشد ‌‌هزارکیلومتر هم پرواز می کنند."

 

​کاربری نیز از خطر حمله ملخ ها به ایران می نویسد: بعد 40 سال با بزرگترین حمله ملخ ها به ایران مواجهیم. بارندگی اخیر جاذبه ای برای ملخها شده که با سرعت روزانه 200 تا 250 کیلومتر از سمت عربستان به ایران می آیند و بزودی مورد حمله دسته‌های بزرگ ملخ قرار میگیریم.

 برخی کاربران نیز با اشاره به مصرع "هر دم از این باغ بری می رسد"، نگران بلایای طبیعی امسال هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала