انتقال پایگاه فضایی شناور از آمریکا به روسیه+عکس

اشتراک
پایگاه فضایی شناور «مارسکوی استارت» ممکن است از ایالات متحده به فدراسیون روسیه منتقل شود.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه فضایی شناور«مارسکوی استارت» Sea Launchممکن است از کالیفرنیا به خاباروفسک منتقل شود.اولین بار نیست که موضوع تغییر محل استقرار این پلتفرم پرتاب موشک و فرماندهی مطرح می شود.

ایده تغییر بندر در سال های 2013 و 2015 بررسی شد. علاوه بر خاباروفسک، بنادری در ولادی واستوک، کریمه و ویتنام نیز مطرح شده اند.

هم اکنون دوباره به این موضوع برگشتند، زیرا اگر این پلتفرم در جای قبلی خود باقی بماند، پرتاب های آتی موشک ها از آنجا عملا غیرممکن خواهد بود. موافقتانه موجود بین مسکو و واشنگتن اجازه پرتاب  موشک های روسی-اوکراینی «زنیت» را می دهد. تولید آنها در سال 2014 متوقف شد. اما تا ماه مارس سال جاری امیدوار بودند که قرارداد تولید 12 «زنیت» که شرکت S7 Sea Launch Limited با شرکت اوکراینی «یوژماش» به امضا رسانده بود اجرایی شود، اما اواخر ماه مارس خبر فسخ این قرارداد گزارش شد.

​جهت استفاده از این پلتفرم برای پرتاب موشک های دیگر، مثلا «سایوز-5» جدید روسی که جای «زنیت» را می گیرد، باید قرارداد جدید با آمریکا به امضا برسد. برای امضای این قرارداد، روسیه مجبور می شود اطلاعات فنی موشک جدید را به سازمان های نظارتی آمریکا بدهد که مسکو دست به چنین کاری نخواهد زد. یگانه راه حل، تعویض محل استقرار پایگاه فضایی شناور «مارسکوی استارت»  به خاک روسیه خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала