اعزام جنگنده های رادارگریز آمریکا به خاورمیانه

© Photo / US Air Force/ Darin Russellجنگنده رادارگریز نسل پنجم «اف-35آ» آمریکا
جنگنده رادارگریز نسل پنجم «اف-35آ» آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا برای اولین بار جنگنده های رادارگریز نسل پنجم «اف-35آ» را به خاورمیانه فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش مرکز فرماندهی نیروی هوایی آمریکا « AFCENT»، این جنگنده ها که مجهز به فناوری پیشرفته رادارگریز و جدیدترین تسلیحات هستند، قدرت بالقوه ائتلاف آمریکایی را در منطقه افزایش خواهند داد.

ژنرال جوزف گاستل فرمانده «آفسنت»، اعلام کرد که این جنگنده ها با مشخصات عالی خود امنیت و ثبات در تئاتر نظامی را افزایش خواهند داد و باعث ترس مهاجمان خواهند شد.

دیوید گولدفین رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا در این خصوص گفت:«جنگنده « اف-35آ» برتری کشور آمریکا در آسمان تحت هر شرایط خطرناک را تأمین می کند. این جنگنده مهمترین مدافع نیروهای ائتلاف در خاورمیانه خواهد بود که امکانات همگرایی و ادغام آن، دفاع را ممکن می سازد».

جزئیاتی از «معامله قرن» آمریکا برای خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
جزئیاتی از «معامله قرن» آمریکا برای خاورمیانه

قبلا این وظیفه را جنگنده های رادارگریز نسل پنجم «اف-22» به انجام می رساندند و طی سال های جنگ، پوشش خوبی برای نیروهای ائتلاف بودند و در عملیات جنگی علیه داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه» شرکت داشتند و نقش مهمی در جمع آوری  اطلاعات شناسایی در جریان درگیری ها ایفا می کردند. یکی از اینگونه موارد، نابودی هواپیمای سوریه توسط جنگنده نیروی هوایی آمریکا در سال 2017 و عملیات نیروی دریایی علیه زیرساخت دولت بشار اسد عنوان شده است.

سخنگوی «آفسنت» اعلام داشت:«استقرار جنگنده «اف-35» یک گام برنامه ریزی شده است». وی نگفت که آیا این جنگنده ها در افغانستان نیز مستقر خواهند شد که سپتامبر سال گذشته جنگنده آمریکایی برای اولین بار در عملیات نظامی شرکت کرد.

اخبار مربوط به استقرار جنگنده نسل پنجم آمریکا در زمینه ادامه کمپین دولت دونالد ترامپ علیه ایران  پخش می شود که نیروهای آن کشور مستقیما در نزدیکی نیروهای آمریکا در سوریه در حال انجام عملیات نظامی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала