غذاهای سرطان زایی که هر روز مصرف می‌کنید

© Sputnik / Petr Chernovغذاهای سرطان زایی که هر روز مصرف می‌کنید
غذاهای سرطان زایی که هر روز مصرف می‌کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوشابه، غذای رژیمی و کره مارگارین سرطان زا هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرانیان یوکی، داشتن رژیم غذایی سالم یکی از مهمترین اقداماتی است که برای کاهش ابتلا به سرطان می‌توان انجام داد.

خطر مرگ از رژیم غذایی ناسالم، بیشتر از سیگار است - اسپوتنیک ایران
خطر مرگ از رژیم غذایی ناسالم، بیشتر از سیگار است

در زیر فهرست ماده غذایی سرطان زا آشنا می‌شوید که باید هر چه سریعتر مصرف آن‌ها را به طور کامل قطع کنید. 
 غذای رژیمی 
شاید باورتان نشود، ولی بسیاری از مواد غذایی آماده که با نام غذای سالم و رژیمی به فروش می‌رسند، سرطان زا هستند. تولید کنندگان مواد غذایی بعد از این مرحله شیرین کننده‌های مصنوعی و سدیم را جایگزین چربی می‌کنند.
 نوشابه‌های گازدار 
بله، باید مصرف سودا و نوشابه‌های گازدار را هم کنار بگذارید. این نوشیدنی هیچ ارزش غذایی ندارد و فقط مقدار زیادی قند وارد بدن شما می‌کند.
 آرد سفید تصفیه شده  
 مصرف زیاد آرد سفید تصفیه شده احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. به جای استفاده از نان سفید به سراغ نان‌های غله کامل بروید و به جای ماکارونی از برنج قهوه‌ای و کینوا استفاده کنید.

 چیپس سیب زمینی 
حقیقتا چیپس بسیار خوشمزه است، ولی مقدار زیادی اسید چرب ترانس، نمک، مواد نگهدارنده و نوعی ماده سرطان زای شناخته شده به نام آکریلامید دارد.

 مواد غذایی کنسروی خصوصا گوجه فرنگی 
معمولا سبزیجات زمانی که به صورت کنسروی نگهداری می‌شوند، مواد مغذی کمتری نسبت به انواع تازه یا حتی فریز شده دارند. مشکل واقعی خود قوطی‌ها هستند. این قوطی‌ها با ماده شیمیایی به نام بیسفنول‌ای یا BPA پوشش دهی شده اند. BPA به عنوان بازدارنده هورمونی شناخته می‌شود و با سرطان نیز در ارتباط است. کاهش مصرف مواد شیمیایی سرطان زا از محصولات ارگانیک استفاده کنید تا بتوانید سلامت بیشتر و عمر طولانی تری به خود ببخشید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала