سیل کنکور ارشد را هم برد

© REUTERS / Tasnim News Agencyجلوگیری از ورود کمک‌های بین‌المللی برای سیل زدگان ایران
جلوگیری از ورود کمک‌های بین‌المللی برای  سیل زدگان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان سنجش آموزش کشور طی جلسه ی فوق العاده ی روز شنبه 24 ام فروردین ماه 98 آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری را به تعویق انداخت.

بر اساس گزارش سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور این سازمان ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان کشور به دلیل شرایط بحرانی برخی مناطق به ویژه استان خوزستان پیش بینی کرده که مشکلاتی در زمینه ی اجرایی این آزمون ها از جمله تاخیر در اعلام نتایج ایجاد خواهد شد بنابر این تغیراتی در تقویم آموزشی این سازمان لحاظ گردیده که به شرح زیر است:
زمان برگزاری کنکور ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از 5 و 6 اردیبهشت ماه به 23 و 24 خرداد ماه تغییر یافت.
زمان برگزاری آزمون ارشد گروه های پزشکی از 30 و 31 خرداد ماه به 27 و 28 تیر ماه انتقال یافت.
زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی هم از 12 و 13 اردیبهشت به 30 و 31 خرداد منتقل شد.
لازم به ذکر است که آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تاریخ قبلی خود یعنی 13 و 14 تیر ماه بر قرار خواهد بود.
آزمون کنکور در ایران یکی از آزمون های مهم برای محصلان به شمار می رود چرا که ورود یا عدم ورود آنها به دانشگاه را معین می کند؛ و کنکور ارشد نیز برای آن دسته از دانشجویانی که جویای مدارج بالاتر علمی و شغلی هستند بسیار مهم است که با شرایط فعلی پیش آمده در کشور (سیل) تعداد کثیری از این دانشجویان از رقابت بزرگ کنکور باز مانده اند.
بر طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان سنجش تعداد 614653 نفر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور ثبت نام کرده اند که می توانند با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش از آخرین اخبار کنکور ارشد مطلع شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала