عواقب اعلام سپاه ایران به عنوان گروه تروریستی از نگاه کارشناس روس

© AFP 2023 / Fars News/Hossein Mersadiعواقب اعلام سپاه ایران به عنوان گروه تروریستی از نگاه کارشناس روس
عواقب اعلام سپاه ایران به عنوان گروه تروریستی از نگاه کارشناس روس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ سرد بین ایران و آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد.

ولادیمیر ساژین، محقق ارشد موسسه مطالعات شرقی آکادمی علوم روسیه معتقد است که با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی توسط واشنگتن، جنگ سرد بین "ایران و ایالات متحده آمریکا" تشدید خواهد شد. 

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
دفاع جانانه دوباره ظریف از سپاه

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است. اما شورای عالی امنیت ملی ایران، این تصمیم گیری واشنگتن را ناعادلانه اعلام نمود و در پاسخ به این اقدام آمریکا فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده (سنتکام) را به عنوان یک سازمان تروریستی نامید و ایالات متحده را دولتی "حامی تروریسم" اعلام نمود.

در این راستا ولادیمیر ساژین خاورشناس مطرح روس و محقق ارشد موسسه مطالعات شرقی گفت: " با این اقدام، جنگ سرد که طی 40 سال بین ایران و آمریکا در حال وقوع است، تشدید می شود، اما در طی این 40 سال این جنگ میان ایران و آمریکا همواره با کاهش و افزایش تنش رو به رو بوده است".

به گفته آقای ساژین، جنگ جدی بین ایران و ایالات متحده وجود نخواهد داشت؛ چرا که نه واشنگتن و نه تهران این را می خواهند. هر دو طرف در تلاش برای جلوگیری از وقوع جنگ هستند. در عین حال، این متخصص، وقوع شرایط بحرانی را رد نمی کند، که، با این حال، منجر به پیامدهای فاجعه بار نخواهد شد.

به عقیده این کارشناس روس، بعید است که حادثه سه سال پیش بازداشت ملوانان آمریکایی در آبهای ایران تکرار شود. وی در این خصوص گفت: "من فکر نمی کنم (این اتفاق بیفتد)، زیرا قطعا منجر به پیامدهای جدی نظامی خواهد شد. من فکر نمی کنم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سایر سازمان های ایران دنبال این موضوع باشند". 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала