خسارت سیل به زیر ساخت های ایران تا به امروز چقدر بوده است؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خسارت سیل به زیر ساخت های ایران تا به امروز چقدر بوده است؟
خسارت سیل به زیر ساخت های ایران تا به امروز چقدر بوده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران، خسارت سیلاب اخیر به زیر ساخت های کشور را برآورد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران، خسارت سیلاب اخیر به زیر ساخت های کشور را حدود 30 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و بیان کرد که این خسارت ها مربوط به تخریب کامل جاده ها، از بین رفتن پل ها، رانش سطح راه ها و بخش های مختلف زیرساختی است. برخی از این آسیب ها به فوریت برطرف می شود و برخی از طرح ها نیز تا یکسال زمان می برد.

وی در خصوص سیلابهای اخیر گفت: در سیلاب اخیر؛ 24 استان، 231 شهرستان، 269 شهر و 5 هزار روستا درگیر حادثه بود و تاکنون کشور با این شدت و گستردگی درگیر حوادث سیلابی نبوده است. سیل به بیش از 12 هزار کیلومتر از راه های کشور خسارت زده که این میزان راه های خسارت دیده حدود 6 هزار و 800 نقطه از کشور به ویژه شهرهای سیل زده را شامل می شود.

سیلاب های اخیر در ایران بخش های زیربنایی از جمله تعدادی از پل ها و جاده های روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری را تخریب کرد. در سیلاب اخیر نزدیک به 6 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و مسکن روستایی و شهری استان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شد.

طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است. همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 15 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و 70 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала