نوبت به گران شدن گوجه فرنگی هم رسید

CC0 / / نوبت به گران شدن گوجه فرنگی هم رسید
نوبت به گران شدن گوجه فرنگی هم رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاهش عرضه گوجه فرنگی در بازار باعث افزایش قیمت آن شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، بررسی قیمت‌ها و اخبا رحاکی از آن است که عرضه گوجه‌فرنگی در بازار به شدت کاهش یافته و این موضوع افزایش قیمت دو برابری این محصول کشاورزی را به دنبال داشته است.

با توجه به کاهش عرضه و افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار، بررسی‌ها از سطح شهر نشان می‌دهد که قیمت گوجه‌فرنگی درجه یک و دستچین به محدوده 8 تا 10 هزار تومان رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با آغاز صادرات گوجه‌فرنگی از 15 فروردین‌ماه، حجم عرضه این محصول در بازارهای داخلی به شدت کاهش یافته و قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران به 5000 تومان رسیده است که این موضوع در گفت‌وگو با رئیس اتحادیه بارفروشان هم به تأیید رسید.

واکنش جنجالی وزیر کشاورزی به گرانی: خدا را شکر که هست! +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران
واکنش جنجالی وزیر کشاورزی به گرانی: خدا را شکر که هست! +ویدئو، عکس

اکنون بررسی‌های میدانی از واحدهای صنفی میوه و سبزی در منطقه شرق تهران از آن حکایت دارد که قیمت گوجه‌فرنگی در واحدهای صنفی افزایش یافته و فروشندگان دلیل این اتفاق را کمبود گوجه‌فرنگی به واسطه افزایش حجم صادرات بیان می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در این باره گفت:«بیشتر از همه عواملی که ممکن است در تغییر قیمت یک محصول اثرگذار باشد، جو روانی حاکم بر بازار و آزاد شدن ناگهانی صادرات است. در مورد گوجه فرنگی نیز وضعیت به همین شکل است، چرا که افزایش قیمت نمی‌تواند اینقدر سریع و دفعی اتفاق بیافتد مگر اینکه جو روانی بازار بهم بریزد.مسلماً سیل و بارندگی‌های اخیر در بازار گوجه فرنگی بی‌تأثیر نیست اما نمی‌توان همه چیز را به آن ربط داد، چرا که در برخی مناطق کشور بارندگی شدید و سیل داشتیم و استان‌های جنوبی در حال حاضر تأمین کننده گوجه فرنگی بازار هستند و جو روانی و آزاد شدن صادرات تأثیر بیشتر و قابل ملاحظه‌ای بر گرانی آن داشته است. در روزهای اخیر که ممنوعیت صادرات پیاز اعمال شده، قیمت این محصول با کاهش 40 درصدی مواجه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала