نماینده مجلس : عدم پیوستن به FATF کانال های مالی ایران را مسدود می کند

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده مجلس : عدم پیوستن به FATF کانال های مالی ایران را مسدود می کند
نماینده مجلس : عدم پیوستن به FATF کانال های مالی  ایران را مسدود می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد رضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد در صورت عدم پیوستن جمهوری اسلامی به FATF ، کانال های مالی برای این کشور مسدود خواهد شد.

شرط مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب FATF - اسپوتنیک ایران
شرط مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب FATF
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران ، محمدرضا تابش در مورد لزوم تصویب پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است اثر وضعی عدم تصویب این لوایح و عدم پیوستن ما به FATF کمتر از اثری که جو روانی آنها به جا می گذارد باشد چرا که جو روانی حاصل از عدم تصویب باعث بوجود آمدن روحیه ناامیدی و يأس در جامعه می شود.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با عصرایران با اشاره به آثار روانی عدم تصویب این لوایح ادامه داد: در واقع عدم تصویب این لوایح باعث بلاتکلیفی در حوزه اقتصاد می شود و مردم را مایوس می کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان کرد: آمار افراد و نخبگانی که از کشور خارج می شوند بالا رفته است و یا برخی در پی این هستند که تمهیدات لازم را انجام دهند که از کشور خارج شوند و سرمایه گذاری های که در ترکیه و کشورهای همجوار از طرف ایرانیان انجام شده است افزایش یافته است و همه اینها نشات گرفته از ناامیدی است که در جامعه بوجود آمده است که این بدترین اثری است که عدم تصویب این لوایح دارد.
وی با اشاره به اثرات وضعی عدم تصویب این لوایح گفت: در هر صورت ما نیاز به مبادله پول داریم و در صورت عدم پیوستن به FATF کانال های مالی مان مسدود می شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید شجاعانه تصمیم بگیرند و آثار آن را نیز بپذیرند یعنی به صورت شفاف و صریح به مردم بگویند ما این تصمیم را گرفته ایم و مسئولیت آثار آن هر چه باشد را می پذیریم.
یادآور می شود گروه ویژه اقدام مالی (FATF) یک سازمان بین المللی است که در سال 1989 برای مبارزه با پولشویی تاسیس شده است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به کارزار مبارزه با تأمین مالی تروریسم پیوست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала