وزیر ارتباطات ایران از نصب بالن اینترنتی در منطقه سیل زده خبر داد

© Sputnikوزیر ارتباطات ایران از نصب بالن اینترنتی در منطقه سیل زده خبر داد
وزیر ارتباطات ایران از نصب بالن اینترنتی در منطقه سیل زده خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران حجم تخریب های صورت گرفته بر اثر سیل اخیر در لرستان را غیرقابل باور توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به وضعیت ارتباطی در پلدختر اشاره کرده و گفت: وضعیت ارتباطی در پلدختر به حالت عادی بازگشته و بالن اینترنتی نیز نصب شده است. همچنین با تلاش های صورت گرفته ارتباط در همه شهرهای استان لرستان برقرار است و در پلدختر نسل دوم و پیامک ها فعال شده است. البته فیبرنوری قدیمی که از بین رفته است به جای آن فیبرنوری جدید جایگزین شده و نخستین سایت نسل چهار تلفن همراه نیز آغاز به کار کرده و بالن اینترنتی در پلدختر نصب شده است.

وزیر ارتباطات ایران خاطرنشان کرد: وضعیت ارتباطات در پلدختر عادی شده و ظرفیت آن تا چهار برابر افزایش پیدا کرد و ارائه خدمات رایگان به مردم تمدید شده و ادامه می یابد.
وی حجم تخریب های صورت گرفته بر اثر سیل اخیر در لرستان را غیرقابل باور توصیف کرد و گفت: روز گذشته به صورت تصادفی از برخی مناطق آسیب دیده بازدید کردیم اگرچه گلایه هایی بود اما مردم برخورد خوبی داشتند. خسارت سیل های اخیر به سیستم ارتباطی کشور حدود 1500 میلیارد تومان و به پلدختر حدود 300 تا 350 میلیاردتومان برآورد می شود.

طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است. همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 15 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و 70 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала