تازه ترین اخبار از سونامی سیل در ایران

© REUTERS / Tasnim News Agencyتازه ترین اخبار از سونامی سیل در ایران
تازه ترین اخبار از سونامی سیل در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آب ۷۰ درصد شهر گمیشان تخلیه شده است. مردم در حال بازگشت به خانه‌های خود در این شهر هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سونامی سیل در ایران با تلفات جانی تاسف باری همراه شده است. در مجموع طی دو هفته سیل در ایران که با اغاز سال 1398 شروع شد، 57 نفر در ایران کشته شدند: 3 نفر در استان خراسان شمالی، 1 نفر در خراسان رضوی، 7 نفر در گلستان، 22 نفر در فارس، 1 نفر در سمنان، 5 نفر در مازندران، 1 نفر در قزوین، 1 نفر در زنجان، 1 نفز در همدان، 5 نفر در لرستان، 1 نفر در کرمانشاه، 1 نفر در ایلام، 3 نفر در کهگیلویه و بویر احمد در یونامی سیل در ایران کشته شدند. 

تعداد قربانیان سیل ایران به 57 نفر افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
تعداد قربانیان سیل ایران به 57 نفر افزایش یافت

به گزارش تسنیم، آب ۷۰ درصد گمیشان تخلیه شده است. مردم در حال بازگشت به خانه‌های خود در گمیشان هستند. آب در مناطق سیلابی مازندران فروکش کرده است. و آمار کشته‌های سیل در لرستان تا کنون 15 نفر است.
در این راستا در رابطه با شایعات منتشر شده، مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه شهرستان اندیمشک گفت: سد کرخه تاکنون سیلاب‌های بزرگی را مهار کرده است و برای مقابله با سیلاب‌های آینده هم مشکلی ندارد.
به نقل از مقامات محلی، سد کرخه و سازه آن هم اکنون برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده است و هیچ مشکلی ندارد. سد کرخه تاکنون سیلاب‌های بزرگی را مهار کرده است و برای مقابله با سیلاب‌های آینده هم مشکلی ندارد.
در طی دو هفته گذشته، ایران با سیل های شدیدی مواجه شده است که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، موجب قطع برق شده است. به گزارش مقامات ایرانی، تا کنون تعداد 57 نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

گفتنی است، سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده‌است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала