اولین بیانیه رهبر ایران در ترغیب مردم+ویدئو

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر خامنه ای
خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خون دلی که لعل شد ترجمه فارسی خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای به زبان عربی از سال‌های مبارزه و زندان در دوران تبعید روایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مشرق»، خون دلی که لعل شد ترجمه فارسی خاطراتی است که آیت‌الله خامنه‌ای به زبان عربی از دوران جوانی و سال‌های مبارزه و زندان خود در دوران تبعید روایت کرده‌اند.

آیت الله خامنه ای:«ما با دوستان جمع شدیم، بیانیه‌ای نوشتیم و علما و مردم را ترغیب کردیم که به وظیفه امربه معروف و نهی از منکر عمل کنند».

رهبرانقلاب در بخشی از این کتاب خاطره‌ای از اولین فعالیت سیاسی‌ خود را شرح می دهد:«گروه ما در انتظار فرصتی بود تا عملاً شور و شوق سرشار خود را نشان دهد. در محرم سال 1334 این فرصت به دست آمد. استاندار خراسان دستور داده بود سینماهای مشهد فقط از اول تا دوازدهم محرم تعطیل شود، درحالی که پیش از آن معمولاً به احترام عاشورا و اربعین، در هر دو ماه محرم او صفر تعطیل می‌شد. همین کافی بود تا انگیزه ما برای اقدام مخالفت‌آمیز شود. ما با دوستان جمع شدیم، بیانیه‌ای نوشتیم و این تصمیم را محکوم کردیم. در این بیانیه، علما و مردم را ترغیب کردیم که به وظیفه امربه معروف و نهی از منکر عمل کنند، و در مورد عواقب سکوت در برابر منکرات هشدار دادیم.

​دستگاه چاپ در اختیار نداشتیم. همه نسخه‌های بیانیه را با دست نوشتیم. من الان هم یک نسخه از آن‌ها را دارم. این بیانیه در چهار صفحه بود و نوشتن هر نسخه حدود دو ساعت وقت می‌برد. این نخستین گام عملی در عرصه فعالیت سیاسی بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала