راه یافتن فیلم ایرانی به رقابت اصلی جشنواره بین المللی فیلم مسکو

© AFP 2023 / Natalia Kolesnikovaراه یافتن فیلم ایرانی به رقابت اصلی جشنواره بین المللی فیلم مسکو
راه یافتن فیلم ایرانی به رقابت اصلی جشنواره بین المللی فیلم مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
13 فیلم از لتونی، ایتالیا، فرانسه، ایران، ژاپن و سایر کشورهای به مرحله اصلی رقابت جشنواره بین المللی فیلم مسکو راه یافتند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر خبری این جشنواره اطلاع داد که جشنواره بین المللی فیلم مسکو از تاریخ 18 تا 25 آوریل در مسکو پایتخت روسیه برگزار می شود.
فیلم های " خورشید بر من غلبه نمی کند" به کارگردانی لیوبو باریسوایا ، " رستاخیز" سوتلانا پروسکورینوی و "اپیدمی" پاول کاستوماروف از روسیه در این جشنواره حضور دارند.
در بخش مسابقه " سال دوم دانشکده من " رسول صدرعاملی (ایران)، " روز شنبه" مصطفی سرور فاروغی(بنگلادش، آلمان، روسیه)، " تله" سعیدا چولاک (ترکیه)، " خالی" الکسی سالپنپریا (فنلاند)، "آموزش رشد شخصیت" فرهاد شاریپوف(قزاقستان)، " او می خندد" والر ماستاندرئا (ایتالیا)، "زندگی موجودات دریایی" چان چی(چین)، " نوازندگان" (ژاپن)، فیلم فرانسوی الیز اتسنبرگر " ماه عسل در زگژ ، " پدرشب" از کارگردان اهل لتونی داویس سیمانیس.
فستیوال بین المللی فیلم مسکو یکی از قدیمی ترین فستیوال ها در جهان است. این جشنواره برای اولین بار در سال 1935 کار خود را آغاز کرد و پس از آن دیگر برگزار نشد. از سال 1959 تا 2000 این جشنواره هر دوسال برگزار می شد. از سال 2000 فستیوال هر ساله در روسیه برگزار می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала