آمريکا، ایران را به کشتن 608 سرباز آمریکایی در عراق متهم نمود

© AP Photo / Shakh Aivazovآمريکا، ایران را به کشتن 608 سرباز آمریکایی در عراق متهم نمود
آمريکا، ایران را به کشتن 608 سرباز آمریکایی در عراق متهم نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
608 سرباز امریکایی در عراق توسط ایرانی ها کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور مربوط به ایران گفت: ایالات متحده، ایران را متهم به مرگ 608 تن از نظامیان خود در جنگ عراق مي نمايد. 
آمریکا در تلاش است از بازدید اسد به عراق جلوگیری کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا در تلاش است از بازدید اسد به عراق جلوگیری کند
هوک در اين خصوص گفت: "امروز می توانم براساس داده های اطلاعاتی محرمانه اعلام کنم که ایران مسئول مرگ 608 سرباز آمریکایی در عراق است". به گفته وی، این میزان 17 درصد از تلفات جنگی ایالات متحده امریکا در سالهای 2003-2011 را شامل می شود. 
هوک همچنین گفت که ایران «در تلاش است تا عراق را تحت کنترل خود قرار دهد». به ویژه، روابط نزدیک بین عراق و ایران امکان پذیر است، زیرا در هر دو کشور دارای جمعیت مسلمان شیعه نشین هستند.
پیش از این در خبر ها آمده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه خود با شبکه سی‌بی‌اس گفت که ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی خود در عراق را برای نظارت بر ایران و کل خاورمیانه حفظ کند.

ترامپ با گفتن اینکه آمریکا هزینه زیادی برای ساخت پایگاه فوق العاده در عراق صرف کرده است ابراز داشت که یکی از دلایل حفظ آن، تحت نظر داشتن ایران است، زیرا ایران یک مشکل واقعی است.

به گفته ترامپ، پایگاه عراق در جایگاه ایده‌آلی برای نظارت بر بخش های مختلف ناآرام خاورمیانه واقع شده است.آمریکایی ها همچنان به دنبال آن خواهند بود که اگر در جایی مشکلی بوجود آید، اگر کسی خواست سلاح هسته ای و یا چیز دیگری تولید کند، ما اولین کسی هستیم که از این موضوع مطلع خواهیم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала