تخلیه هشت روستا در دزفول

© AP Photo / Mohsen Esmaeilzadeh/ISNAتخلیه هشت روستا در دزفول
تخلیه هشت روستا در دزفول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستور تخلیه هشت روستا در دزفول به خاطر افزایش خروجی سد دز صادر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا محمد حیدری سرپرست فرمانداری ویژه دزفول روز دوشنبه اطلاع داد: این روستاها شامل عزیب، خرسان، حمودی، مرادی، حاجیان، مشعلی (موسوم به زاویه ها و با حدود سه هزار نفر جمعیت) و نیز روستاهای دیلم سفلی و بنه علوان است.
وی افزود: هم اکنون ورودی سد دز حدود پنج هزار متر مکعب بر ثانیه است که پیش بینی می شود تا هشت هزار متر مکعب نیز افزایش یابد.
حیدری خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش دبی رودخانه دز احتمال خسارت به روستاهای پایین دست وجود دارد لذا از مردم تقاضا می شود در خصوص تخلیه منازل با مدیریت بحران همکاری لازم را داشته باشند.

هشدار سازمان مدیریت بحران ایران به ساکنین نیمه غربی ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هشدار سازمان مدیریت بحران به ساکنین نیمه غربی ایران

بخشدار مرکزی دزفول خبر داد:هم اکنون در حال ارسال اتوبوس به روستاهای زاویه ها در جنوب دزفول برای انتقال اهالی به کمپ اسکان نوروزی هستیم.
در این خبر تاکید شده است: برخی از اهالی روستاهای زاویه ها در حال تخلیه منازل خود هستند و از سایر اهالی نیز درخواست می شود با ماموران امدادی و انتظامی همکاری داشته و منازل خود را برای جلوگیری از خسارت جانی و مالی تخلیه کنند.
پیش از این دام های روستای بنه عاطی دزفول نیز تخلیه شده بود.
بحجم عظیم سیلاب در حوضه های دز، کرخه و کارون، باعث باز شدن دریچه سدهای خوزستان شده که طغیان رودخانه ها و تهدید مناطق پایین دست این استان را به دنبال داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала