آمادگی اسرائیل برای عملیات گسترده در نوار غزه

© AFP 2023 / Jack Guezآمادگی اسرائیل برای عملیات گسترده در نوار غزه
آمادگی اسرائیل برای عملیات گسترده در نوار غزه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دستور نخست وزیر اسرائیل حضور نظامیان این کشور در سراسر نوار غزه افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت که وی دستور حضور بیشتر نظامیان در سراسر نوار غزه را که آماده برای «هر گونه سناریویی»، حتی تا یک مبارزه کامل در برابر «ستیزه جویان فلسطینی»، هستند، داده است.

اسرائیل و حماس برای توقف حملات به غزه به توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران
اسرائیل و حماس برای توقف حملات به غزه به توافق رسیدند

چهار تیپ، حدود هشت هزار نظامی با تانک و توپخانه، در مرزهای تحت محاصره متمرکز هستند. این واکنش به بمباران موشکی یک مرکز پرجمعیت اسرائیل بود در روز دوشنبه است که در نتیجه آن یک ساختمان مسکونی تخریب و هفت نفر نیز زخمی شدند.
نتانیاهو در مراسم افتتاحیه نشست خود با ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل گفت: من دستور دادم نیروهای دفاعی اسرائیل به طور کامل در اطراف نوار غزه مستقر شوند، این شامل تانک ها، توپخانه ها، واحد های زمینی و هوایی است. ما برای هر سناریویی حتی در صورت لزوم برای مبارزات گسترده آماده هستیم. ما هرآنچه که برای امنیت اسرائیل لازم است، انجام خواهیم داد.
لازم به ذکر است که پیشتر یک موشک از نوار غزه به سمت تل آویو شلیک شده بود که به خانه ای در منطقه «هاشارون» اصابت کرده بود؛ در پاسخ نیروی هوایی اسرائیل نیز به دفتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه حمله کرد. پس از چند روز تبادل آتش بین دو طرف سرانجام طرفین با میانجیگری مصر با آتش بس موافقت نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала