در خوزستان حالت فوق العاده اعلام شد

© Sputnik / Samira Esmailyدر خوزستان حالت فوق العاده اعلام شد
در خوزستان حالت فوق العاده اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاندار خوزستان از موافقت وزیر کشور ایران برای اعلام حالت فوق العاده در این شهر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: بر اساس این تصمیم، تمامی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان خوزستان موظف هستند تا پایان عادی شدن شرایط سیلاب در خوزستان، مرخصی کارکنان خود را لغو کنند. همچنین در روزهای تعطیل نیز دستگاههای اجرایی عضو ستاد بحران استان خوزستان می بایست دستگاهها و تجهیزات خود به همراه نیروهای عملیاتی را آماده ساخته تا در صورت نیاز به مناطق سیل زده اعزام کنند زیرا با توجه به بارشهایی که ظرف 24 ساعت آینده در استانهای بالا دست خوزستان انجام می شود، حجم آورد سیلاب به خوزستان افزایش می یابد و به همین دلیل احتمال طغیان رودخانه های خوزستان نیز دور از دهن نیست.

شریعتی اظهار کرد: 35 روستا در حوضه کارون و دز و 20 روستا در حوضه کرخه در معرض خطر جدی سیل هستند که تعدادی از این روستاها تخلیه شده و تعدادی دیگر نیز در حال تخلیه هستند.
وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران به طور شبانه روز در استان خوزستان فعال است و طبق پیش بینی ها، برنامه های خود را به پیش می برد. تمام تلاش ما در مواجهه با سیلابهای ورودی در استان، نداشتن تلفات انسانی و به حداقل رساندن خسارات مالی است.
استان خوزستان دارای سدهای مهم دز، کرخه، کارون یک، دو و سه و نیز سد مارون و گتوند است که بیش از دو میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала