ایران به شعله ور کردن بحران ها متهم شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر عربستان سعودی در مصر، ایران را عامل تشدید کننده بحران های منطقه نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط»، سفیر عربستان سعودی هنگام صحبت از مسائل منطقه گفت که ایران با شعله‌ور کردن بحران‌های منطقه و تعمیق رنج مردم عرب، بی‌هیچ بازدارندگی اخلاقی، دینی یا وجدانی، این کار را از طریق دخالت آشکار در امور داخلی جهان عربی ما انجام می‌دهد و دست به فتنه‌انگیزی مذهبی و فرقه‌ای می‌زند.

سفیر عربستان سعودی در مصر، سیاست‌های ایران را خصمانه توصیف و ادعا کرد که «این سیاست‌ها شامل حمایت از جنبش‌های تروریستی در منطقه و ساخت موشک بالستیک نیز می‌شود، امری که امنیت و ثبات منطقه و منطقه عربی و صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.عربستان سعودی، حزب‌الله لبنان را که از بارزترین جنبش‌های مقاومت و ضداسرائیلی در منطقه است، «تروریستی» می‌داند.

سفیر سعودی کشورش را حامی صلح توصیف کرد و گفت:«در خلال تلاش پیگیرانه ما برای حل بحران‌های منطقه عربی، امروز باید در یک صف مشترک مقابل دخالت‌های آشکار ایران در امور عربی خود بایستیم و با دخالت‌هایی که امنیت و ثبات ما را به خطر می‌اندازد مقابله کنیم».

این در حالی است که عربستان سعودی در جنگ علیه مردم یمن شرکت دارد و به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، تاکنون بیش از 50 هزار کشته بر جا گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала