مقایسه وضعیت جولان و کریمه

© AP Photo / Andrew Harnikمایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو: وضعیت کریمه را نمی توان با برسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از اسرائیل مقایسه کرد.

به گزارش اسوتنیک به نقل از «اسکای نیوز»، وزیر امورخارجه آمریکا معتقد است که اقدام دونالد ترامپ برای دفاع از اسرائیل ضروری است.

 مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که برسمیت شناختن ارتفاعات جولان به عنوان بخشی از اسرائیل را نباید با الحاق کریمه به روسیه مقایسه کرد. وضع تحریم ها علیه روسیه به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه «استاندارد دوگانه سیاسی» نیست.

وی متذکر شد:«اقدام رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ارتفاعات جولان، به معنای برسمیت شناختن وضعیت واقعی آنجا و امنیت ضروری برای دفاع از اسرائیل است».

وزیر امورخارجه آمریکا معتقد است که اقدامات کاخ سفید در این خصوص قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض نمی کند. به گفته وی، آمریکا نیت خوب خود را به نمایش می گذارد که «قدرت نیکوکاری در منطقه» است. به گفته پمپئو، تصمیم دونالد ترامپ جهت برسمیت شناختن ارتفاعات جولان به عنوان بخشی از اسرائیل، امکانات برای ثبات در کل منطقه را گسترش می دهد.

در دومای کشوری روسیه اعلام شد که این اقدام ترامپ می تواند باعث بروز مرحله جدید تشنج در منطقه شود. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، اظهارات ریاست کاخ سفید را غیرمسئولانه نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала