سوخو 57 دشمن مرگبار اف 22 + ویدئو

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سوخو 57 دشمن مرگبار اف 22
سوخو 57 دشمن مرگبار اف 22 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی نشنال اینترست مشخصات فنی جنگنده های نسل پنجم F-22 Raptor و سوخو 57 را بررسی کرده و امکان بقای هرکدام از آنها در نبرد رو در رو را مورد ارزیابی قرار داد.

 

پوتین، برترین هواپیمای نظامی جهان را معرفی نمود - اسپوتنیک ایران
پوتین، برترین هواپیمای نظامی جهان را معرفی نمود
به گزارش اسپوتنیک، مقاله نویس نشنال اینترست معتقد است تنش روزافزون ناتو و روسیه این سوال را به وجود می اورد که آیا جنگنده های رادار گریز امریکایی می توانند با جنگنده روسی سوخو 57 مقابله کنند.
به نوشته نشنال اینترست ، استفاده از فناوری استلس برای رادارگریزی و قابلیت بالای مانوردهی همواره از ویژگی های اف 22 بوده و آنها مسلح به موشک های هدایت شونده هستند اما درباره سوخو 57 اطلاعات اندکی در دست است. با این حال این جدیدترین جنگنده روسی یکی از سریع ترین جنگنده های دارای بالاترین قابلیت مانوردهی در جهان محسوب می شود.
خاطرنشان می شود سوخو 57 و اف 22 دارای ساختارهای کاملاً متفاوتی هستند که در فواصل گوناگون برای آنها برتری هایی را به وجود می آورد.
نشنال اینترست می نویسد سوخو 57 با استفاده از رادار خود می تواند تهدیدها را در فواصل زیاد کشف کرده و آنها را خنثی کند. این هواپیمای می تواند نسبت به خطرات به سرعت واکنش نشان داده یا در صورت عدم امکان پیروزی به سرعت عقب نشینی کند. این جنگندهه روسی در صورت نزدیک شدن به دشمن با استفاده از قابلیت بالای مانور دهی و جستجوگر مادون قرمز خود به دشمن مرگباری تبدیل می شود".
نشریه امریکایی اضافه می کند اگر این دو جنگنده زمانی در مقابل یکدیگر قرار بگیرند، چنان نبردی رخ خواهد داد که در طول قرون فراموش نخواهد شد. 
سوخو 57 برای اولین بار در سال 2010 به آسمان بلند شد و تست های مربوطه در خاوردور انجام گردید. سوخو 57 در فوریه سال 2018 در سوریه موشک های کروز شلیک کرد.
سوخو-57 یک جنگنده چند منظوره روسی نسل پنجم است که توسط سوخو طراحی شده است. این هواپیما برای از بین بردن اهداف هوایی، زمینی، شناسایی و همچنین تخریب سیستم کنترل دشمن طراحی شده است.
جنگنده «سوخو-57» مجهز به مجموعه جدید تجهیزات راداری است که امکان بررسی سریع وضعیت جنگی را فراهم می سازد. این جنگنده مجهز به رادار مافوق قوی است که شناسایی اهداف زمینی و هوایی در «فاصله بسیار دور» را ممکن می سازد. پس از شناسایی، هر هدفی با کمک موشک های دوربرد از نوع «هوا- هوا» و « هوا-زمین» نابود خواهد شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала