سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwais/AFOسرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز یمن
سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در آسمان صنعا پایتخت این کشور سرنگون شد.

شکست کامل عربستان سعودی در یمن - اسپوتنیک ایران
شکست کامل عربستان سعودی در یمن
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پایگاه خبری 'یمن پرس' اعلام کرد این پهپاد پیشرفته آمریکایی از نوع MQ1 (پرداتور) بود که جمعه شب با شلیک مستقیم سامانه های پدافندی "ارتش و کمیته های مردمی یمن" بر فراز منطقه همدان صنعا هدف قرار گرفت.
این پهپاد جاسوسی که قابلیت حمل و شلیک موشک دارد توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و وزارت دفاع (پنتاگون) مورد استفاده قرار می گیرد.
طول این هواپیما بیش از هشت متر، ارتفاع آن 2 متر و طول بال های آن بیش از 14 متر، وزن بدون موشک آن 512 کیلوگرم و برد آن هزار و 100 کیلومتر است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.
عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. 
این ائتلاف در این چهارسال از کمک های همه جانبه آمریکا و دیگر کشورهای غربی برخوردار بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала