خواب پشت شیشه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر کره جنوبی
کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دوربین های مخفی، مهمانان هتل را زیر نظر داشتند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش بخش بازرسی جنایت سایبری آژانس پلیس ملی کره جنوبی، شبکه جنایی بزرگی در کره جنوبی کشف شد. بیش از 1600 نفر قربانی این شبکه شده اند. آنها مهمانان هتل های کوچک بودند که تحت نظارت کامل دوربین های مخفی قرار داشتند و بطور پنهان از تمام کارهای آنها در هتل فیلمبرداری می شد.

در رابطه با این پرونده جنجالی، دو نفر دستگیر و دو نفر دیگر مورد بازپرسی قرار دارند. آنها ارتباطی با صنعت هتلداری نداشتند و مدیریت 30 هتل کوچک در دهها شهر مختلف که در مرکز این جنجال به دام افتاده اند هیچگونه اطلاعی از این ماجرا نداشتند و نمی دانستند چه اتفاقاتی در هتل های آن ها در جریان بوده است. جنایتکاران توانستند دوربین هایی به اندازه یک میلیمتر را در 42 هتل نصب کنند.

آنها با نصب این دوربین های کوچک در قسمتهای مختلف اتاق های هتل از زندگی مسافران فیلمبرداری می کردند و بطور همزمنان آن را به سایت ویژه ای منتقل می کردند که استفاده از آن هرماه برای کاربر 45 دلار هزینه داشت. کاربران این سایت بالغ بر 4000 نفر اعلام شده است.

پلیس کره جنوبی در سال 2017 میلادی 6400 مورد نظارت غیر قانونی بر زندگی شهروندان را به ثبت رسانده بود. پلیس کره جنوبی اعلام کرد که وضعیت نصب دوربین های مخفی در دستشویی های عمومی  حاد است. دهها هزار زن در اعتراض به این موضوع در خیابانهای سئول دست به تظاهرات زدند و پلیس  بازرس های زن را برای بازرسی 20 هزار  توالت در سراسر سئول منصوب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала