تلاش کاخ سفید برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaتلاش کاخ سفید برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران
تلاش کاخ سفید برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده با مجازات گروه‌ها و سیاست‌مداران عراقی مورد حمایت ایران سعی در منزوی کردن ایران دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، برخی مقامات کاخ سفید در تلاش‌ برای منزوی کردن ایران از طریق مجازات گروه‌ها و سیاست‌مداران عراقی مورد حمایت مقامات ایران هستند.
در گزارش این روزنامه آمده است که این تلاش‌های ایالات متحده در این راستا تنها باعث تشدید تنش‌ها در روابط بغداد و واشنگتن، که حتی در دولت ترامپ شده است.

رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی

ارتش و مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند که این افزایش فشار بر عراق خطر خشمگین شدن پارلمان عراق و به‌ ویژه سیاست مداران مورد حمایت ایران را در پی دارد و این مسئله تحرکات نیروهای آمریکایی در عراق را محدود می‌کند.
در ادامه گزارش این روزنامه از تلاش وزیر امور خارجه آمریکا و برخی مقامات کاخ سفید برای اعلام سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی خبر داده است و در ادامه می‌نویسد که مقامات آمریکایی می‌گویند که این کار نیروهای آمریکایی و افسران اطلاعاتی را در معرض خطرات مشابه از سوی دولت‌های خارجی قرار می‌دهد. این طرح‌ها همچنین برخی گروه‌های شیعی عراقی را سازمان تروریستی خارجی خواهد شناخت.
در تحلیل نیویورک تایمز آمده است که مقامات پنتاگون و سازمان سیا با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران و گروه‌های عراقی مخالفند چراکه نگرانند این اقدام نیروهای آمریکایی را تحت فشار قرار داده و و خصومت با این کشور را عمیق‌تر خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала